ایران

سخنگوی قوه قضائیه ایران: تضعیف سپاه پاسداران را بر نمی‌تابیم

سخنگوی قوه قضائیه ایران در خصوص تجمعات چند روز اخیر (که در اعتراض به هدف قرار دادن هواپیمای مسافری از سوی یگان پدافند سپاه پاسداران و متعاقب آن کتمان و پنهان کاری اخبار مربوط به این فاجعه) انجام شده است، گفت: به هیچ عنوان نه تضعیف سپاه و نه هیچ یک از نیروهای مسلح و نه تضعیف هیچ یک از ارکان حاکمیت را برنمی‌تابیم و این را مضر به حال کشور و مردم می‌دانیم.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران، امروز در نشست نشست خبری و در خصوص بازداشت شدگان در تجمعات اخیر و اینکه اتباع دیگری بوده اند یا خیر گفت: «غیر از سفیر انگلستان گزارشی از بازداشت سایر اتباع نداشته ایم.

 

 

 

او افزود: ما به مفاد کنوانسیون های بین المللی متعهد هستیم، اما اجازه نمی دهیم امنیت کشور مخدوش شود در حالی که شاهد اظهارنظرها و اقدامات صددرصدی مغایر با امنیت کشور بودیم.

 

 

اسماعیلی گفت: با کسانی که اعتراض مسالمت آمیز دارند برخوردی نمی کنیم و با رافت نگاه می کنیم ولی انجا که اقدام علیه امنیت باشد تعارفی نداریم.»

 

او درباره برخی از شعارهای داده شده در اعتراضات اخیر در اعتراض به سپاه پاسداران ایران گفت: «سپاه پاسداران پاسدار امنیت، پاسدار مرزها، ارزش‌ها و پاسدار کیان انقلاب و نیرویی است که اثبات کرده که فدایی مردم است.»

 

اسماعیلی گفت: «به هیچ عنوان نه تضعیف سپاه و نه هیچ یک از نیروهای مسلح و نه تضعیف هیچ یک از ارکان حاکمیت را برنمی‌تابیم و این را مضر به حال کشور و مردم می‌دانیم.»

 

او ادامه داد: «اگر اقدامات فداکارانه سپاه در دفاع از کشور نبود، بدخواهان معلوم نبود چه به روز این مردم و مملکت می‌آورند. از اینکه شجاعانه و متواضعانه آمدند و آنچه اتفاق افتاده را توضیح دادند تشکر می‌کنیم و فرایند قضایی ما در مسیر استیفای حقوق جان‌باختگان و کشف حقیقت با همه ابعاد آن است.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا