آذربایجانایرانسیاست

سفیر ایران در باکو: کامیون‌هایی که از ایران به قره‌باغ می‌آمدند، اشتباه شرکت‌های خصوصی بود

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان روز جمعه ۲ مهر گفت کامیون‌هایی که از ایران به قره‌باغ می‌آمدند، اشتباه شرکت‌های خصوصی بود و به آنها هشدار دادیم.

عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با بیان اینکه حکمت حاجی اف در آخرین دیدار پیام های رئیس جمهور آذربایجان را به رئیس جمهور ایران منتقل کرد، گفت: ” متأسفانه اطلاعات نادرست به طور گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. ما موضوع کامیون ها را بررسی کردیم. مشخص شد که شرکت های خصوصی این قدم را برداشته اند. ما به شرکت های خصوصی هشدار داده ایم که به تمامیت ارضی آذربایجان احترام بگذارند. ارمنستان یکی از همسایگان ما است. ما همیشه با جدایی طلبی مخالف بوده ایم. در سطح دولتی، سیاست های داخلی و خارجی ما توسط مقام معظم رهبری تعیین می شود. مقام معظم رهبری هم فرمانده معظم کل قوا هستند و هم رهبر سیاسی. در بیانیه مقام معظم رهبری تاکید شده است که قره باغ بخشی جدایی ناپذیر از آذربایجان است. با این حال، من اطمینان دارم که اشخاص ثالث نمی توانند به روابط دوجانبه آسیب برسانند.”

وی همچنین در مورد رزمایش های ایران در مرز آذربایجان گفت: “موضوع اشتباهی ارائه شده است. موضع دولتها توسط نمایندگان نهادهای رسمی بیان می شود، نه افراد دیگر.”

موسوی منظورش از “افراد دیگر” را بیان نکرده است ولی امام جمعه و نماینده خامنه‌ای در استان اردبیل در روزهای اخیر الفاظ تندی علیه آذربایجان استفاده کرده بود.

سفیر ایران با اشاره به اینکه ماه ها پیش به آذربایجان درباره رزمایش هایی که برنامه ریزی شده بود، اطلاع داده شده است، گفت: “این تمرینات به طور مداوم انجام می شود، قبلاً در آذربایجان غربی برگزار شده بود. قدرت نظامی ما در خدمت دوستان‌مان است، نمی توان آن را تهدیدی برای دوستان ما دانست.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا