جهاندانش و فن آوری

پهپاد جدید ترکیه به نمایش درآمد

هواپیمای بدون سرنشین آک‌سونقور که برای نیروهای مسلح ترکیه طراحی شده بود در جشنواره تکنوفست، نمایشگاه هوا و فضا و فناوری به نمایش درآمد.

هواپیمای بدون سرنشین آک‌سونقور که برای نیروهای مسلح ترکیه طراحی شده بود در جشنواره تکنوفست، نمایشگاه هوا و فضا و فناوری به نمایش درآمد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، این پهپاد توسط صنعت هوانوردی و فضایی ترکیه (توساش) ساخته شده است.

عمر ییلدیز، معاون مدیر کل سیستم های پهپادی توساش به آژانس آناتولی گفت که این شرکت باید تا پایان سال چهار فروند پهپاد آک‌سونقور را در اختیار نیروهای مسلح ترکیه قرار دهد.

به گفته وی، این پهپاد در ۱۸ ماه ساخته شده و می تواند بیش از ۵۰ ساعت در هوا بماند.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این نمایشگاه اعلام کرد که قرار است جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست» از سال‌های آینده در کشورهای دوست و متحد نیز برگزار شود.

رجب طیب اردوغان، با حضور در محل برگزاری جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست استانبول» در فرودگاه آتاترک اعلام کرد: تکنوفست را به یک برند جهانی تبدیل خواهیم کرد. آن را نخست در کشور آذربایجان و سپس در سایر کشورهای دوست و متحدمان نیز برگزار خواهیم کرد.

​​​​​​​گفتنی است چهارمین جشنواره هوا و فضانوردی و فناوری «تکنوفست استانبول» ۲۱ سپتامبر در محل فرودگاه آتاترک استانبول آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا