جهان

سناتورهای جمهوری‌خواه خواستار توقف همکاری دولت بایدن با روسیه در مذاکرات وین شدند

تد کروز در این نشست خبری گفت: «هر گاه توافق با ایران اعلام شود یک پیروزی بزرگ برای ولادیمیر پوتین خواهد بود.»

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه در یک نشست خبری از دولت جو بایدن به دلیل همکاری با روسیه در مذاکرات احیای برجام در شرایطی که روسیه به اوکراین حمله کرده انتقاد کردند و از او خواستند این روند را متوقف کند.

تد کروز در این نشست خبری گفت: «هر گاه توافق با ایران اعلام شود یک پیروزی بزرگ برای ولادیمیر پوتین خواهد بود.»

او افزود: در حالی که دولت بایدن به صورت از هم گسسته علیه مسکو تحریم اعلام می‌کند، روسیه می‌تواند در معاملات نفت و گاز، هسته‌ای و تسلیحاتی با ایران به میلیاردها دلار پول دست یابد.

سناتور جیم ریش نیز در این نشست گفت که بایدن در حال معامله با روسیه است و باید این کار را متوقف کرده و نگذارد روسیه در گفت‌وگوهای احیای برجام از طرف آمریکا با ایران مذاکره کند.

سناتور جونی ارنست نیز در این نشست همکاری دولت بایدن با روسیه را در مذاکرات وین «دیوانه‌وار» خواند و گفت در حالی که روسیه با تانک‌هایش در اوکراین در حال کشتن انسان‌های بی‌گناه است، دولت بایدن از روسیه برای مذاکره با یک دشمن دیگر، یعنی ایران، استفاده می‌کند.

سناتور جان باراسو نیز با انتقاد از همکاری دولت بایدن با روسیه در مذاکرات احیای برجام گفت: روسیه دارد از طرف آمریکا با ایران مذاکره می‌کند و در همین حال دارد به اوکراین نیز حمله می‌کند.

او تاکید کرد که دولت بایدن نباید اجازه دهد روسیه از طرف آمریکا با ایران مذاکره کند.

سناتور بیل هگرتی نیز از اینکه دولت بایدن برای حفظ تعادل بازار جهانی انرژی به جای همکاری با شرکت‌های انرژی در آمریکا و افزایش تولید، در حال همکاری با کشورهای متخاصم است انتقاد کرد.

او گفت: «این دولت ترجیح می‌دهد به جای همکاری با تولیدکنندگان نفت در آمریکا، با قاتلان بین‌المللی تعامل داشته باشد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا