ایرانخاورمیانه

سنتکام از سرنگونی دو پهپاد حوثی‌ها در دریای سرخ خبر داد

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، اعلام کرد که حوثی‌های مورد حمایت ایران شامگاه شنبه یک موشک بالستیک به سمت خلیج عدن شلیک کردند که احتمالا یک کشتی باری متعلق به آمریکا را هدف گرفته بود.

بنابر اعلام سنتکام، این موشک بالستیک در ساعت ۲۳:۴۵ شامگاه شنبه احتمالا به سمت کشتی باری «ام‌وی تورم» که حامل فرآورده‌های شیمیایی بود شلیک شد اما موشک به آب برخورد کرد و خسارتی در پی نداشت.

خبر شلیک این موشک به سوی نفتکش آمریکایی شامگاه شنبه و اندکی پس از حملات مشترک آمریکا و بریتانیا به مواضع حوثی‌ها منتشر شده بود و سنتکام آن را تایید کرده است.

سنتکام همچنین خبر داده است که ساعاتی پیش از شلیک آن موشک بالستیک، حوثی‌های مورد حمایت ایران سه پهپاد نیز به سوی جنوب دریای سرخ شلیک کردند که نیروهای آمریکایی دو فروند از آنها را سرنگون کردند و پهپاد سوم در حین پرواز سقوط کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده تاکید کرده است که این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی انجام می‌شود.

از آغاز جنگ غزه حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها ده‌ها حمله علیه کشتی‌ها در آب‌های منطقه انجام داده‌اند.

آمریکا و بریتانیا با پشتیبانی شمار دیگری از کشورها تاکنون چهار بار حملات مشترک هوایی علیه مواضع حوثی‌ها انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا