ایران

سپاه پاسداران ایران خانه‌های مردم عادی در البوکمال سوریه را به حسینیه تبدیل می‌کند!

نیروهای سپاه پاسداران ایران آزادی‌ عبادت مردم سنی در شهر البوکمال سوریه را محدود، محتوای خطبه‌های نماز جمعه را بررسی و خانه‌های مردم عادی را به حسینیه تبدیل می‌کنند.

نیروهای سپاه پاسداران ایران در آزادی عبادت مردم سنی در شهر البوکمال در مرز استان دیرالزور سوریه با عراق که تحت کنترل دولت اسد قرار دارد، دخالت کرده و آن را محدود می‌کنند.

به گفته منابع محلی در البوکمال، نیروهای ایرانی برخی خانه‌های متعلق به غیرنظامیان را تصرف و به «حسینیه» تبدیل کرده‌اند. آنها همچنین به مردم اجازه احداث یا بازسازی مساجد را نمی دهند.

به گزارش آنادولی، نیروهای ایرانی فعالیت‌های افراد خیر‌ را نیز به بهانه عدم کسب مجوز معلق کرده و مخالفان این اقدامات را نیز به عضویت در گروه تروریستی داعش متهم می کنند.

این نیروها در محتوای خطبه‌های نماز جمعه نیز دست برده و با این محدودیت‌ها و رعب و هراسی که ایجاد کرده‌اند، مردم منطقه با ترس زندگی می کنند.

گفته می شود دولت بشار اسد در تاریخ 9 نوامبر 2017 طی عملیاتی با حمایت روسیه و ایران کنترل شهر البوکمال را به دست آورد. نیروهای حشدالشعبی نیز با آتش توپخانه از مرز عراق در این عملیات از نیروهای رژیم اسد پشتیبانی کردند.

این شهر پیش‌تر تحت سیطره گروه تروریستی داعش بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در تاریخ 8 آوریل سال جاری از درج نام سپاه پاسداران ایران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی آمریکا خبر داد.

بسیاری از گروه‌های مسلح در سوریه تحت حمایت ایران در صفوف دولت اسد می جنگند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا