جهانورزش

سی و دومین مسابقه شنای بین قاره‌ای در تنگه استانبول پایان یافت

تنها مسابقه شنای بین قاره‌ای جهان به مسافت ۶.۵ کیلومتر، در تنگه استانبول که از قسمت آسیایی این شهر شروع و در قسمت اروپایی آن پایان می‌یابد، برگزار شد.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از رسانه‌های ترکیه، تنها مسابقه شنای بین قاره‌ای جهان به مسافت ۶.۵ کیلومتر، در تنگه استانبول که از قسمت آسیایی این شهر شروع و در قسمت اروپایی آن پایان می‌یافت، برگزار شد. بر این اساس، در رده بندی کلی، حیلال زینپ ساراچ در بین زنان و مصطفی سرنآی در بین مردان مقام اول این رقابت ها را به دست آوردند.

در مسابقات شنای بین قاره‌ای استانبول (تنگه بسفر) که توسط کمیته ملی المپیک ترکیه دیروز یکشنبه دوم شهریور برگزار شد، ۳۲ هزار و ۷۶۵ ورزشکار با هم به رقابت پرداختند.

این رقابت‌ها به‌عنوان یکی از بهترین رقابت‌های شنا در آب‌های آزاد شناخته می‌شود و تنها مسابقه شنای بین‌قاره‌ای در جهان است. رقابت‌های شنای بین قاره‌ای استانبول برای نخستین بار در سال ۱۹۸۹ شروع شد.

این مسابقه که تحت اقدامات پیشگیرانه کرونایی برگزار شد، از «کالینجا» واقع در بخش آسیایی استانبول آغاز شد و در پارک «جمیل توپوزلو» کوروچشمه واقع در بخش اروپایی آن پایان یافت. بر اساس اعلام کمیته، بر خلاف سال‌های پیش، امسال این رقابت‌ها به منظور پیشگیری از گسترش کرونا بدون تماشاگر برگزار شد.

شناگران در این رقابت ها که با حضور محمد محرم کاساپ‌اوغلو، وزیر ورزش و جوانان ترکیه آغاز شد، برای رقابت در مسافت ۶.۵ کیلومتری وارد آب شدند.

طی این رقابت‌ها رفت و آمد کلیه کشتی‌های تجاری و تفریحی متوقف شد و تیم های گارد ساحلی اقدامات فشرده‌ای را انجام دادند. برخی از کشتی های محافظتی نیز شناگران را در طول شنا همراهی می کردند.

در رده بندی کلی، حلال زینپ ساراچ با زمان ۴۷ دقیقه و ۵۲ ثانیه خود در بین زنان این مسابقه پیروز شد. بعد از او، ایلقین چلیک با زمان ۴۸ دقیقه و ۱۳ ثانیه مقام دوم و سوده‌ناز چاکماک با زمان ۴۸ دقیقه ۴۶ ثانیه مقام سوم این رقابت‌ها در بخش زنان را بدست آوردند.

در بین مردان، مصطفی سرنآی با ۴۶ دقیقه ۱ ثانیه اول شد. آتاحان کیرشچی با ۴۶ دقیقه و ۲۰ ثانیه در مکان دوم قرار گرفت و آتاکان مالگیل با ۴۷ دقیقه و ۳۱ ثانیه در مکان سوم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا