ایرانسلامتی و زندگی

شمار قربانیان کرونا در ایران بار دیگر رکورد زد؛ ۶۸۴ بیمار دیگر جان باختند

در شبانه روز گذشته ۶۸۴ بیمار کووید - ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

به دنبال تاخت و تاز کرونای دلتا در ایران به دلیل کندی بیش از حد روند واکسیناسیون و عدم جلوگیری از مراسمات عزاداری محرم، در شبانه روز گذشته ۶۸۴ بیمار کووید – ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر رسید.

همچنین، طبق آمار اعلام شده، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آنها بستری شدند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که آمار واقعی و گزارش‌های غیر رسمی حاکی از آن است که آمار مبتلایان و مرگ و میر در ایران دو یا سه برابر آمار اعلام شده است.

در تصاویری که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به دلیل نبود تخت خالی، بیماران بدحال کرونایی بر روی کف کریدورها و حیاط بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

اخیرا نیز سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در گزارشی تجمیعی و تحلیلی میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن را ارائه داد که بر اساس آن ۲ هزار و ۷۲ نفر در ایران بعد از دریافت دُز دوم واکسن کرونا فوت کرده اند که این رقم ۷۵ برابر شاخص جهانی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا