ایرانسلامتی و زندگیسیاست

شهردار مشهد ایران: اوضاع شهر حاد و نگران کننده است

کرونا حرم امام هشتم شیعیان در مشهد را به تعطیلی کشاند

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، مرکز استان خراسان رضوی ایران در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره شرایط این شهر به دنبال شیوع ویروس کرونا نوشت: امروز اوضاع در مشهد حادتر و نگران‌کننده شده و متاسفانه خیلی از اتفاقات بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه در مبارزه با کرونا دولت باید تصمیم صحیح بگیرد، افزود: لایحه‌ای به شورا فرستادم و درخواست کردم تا اطلاع ثانوی، بسیاری از اقدامات‌ متوقف شود تا سریع‌تر به سمت خود قرنطینگی خانگی برویم. شورا هم توقف فعالیت قطار شهری و اتوبوس‌رانی را خواستار شده است. باور دارم هفته آینده سرنوشت‌سازترین هفته برای مشهد و مردمش است.

همچنین روز گذشته مصطفی فیضی، سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران حرم رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آستان در ایام نوروز پذیرای زائران نخواهد بود.

در نوروز 98 حدود 13.5 میلیون مسافر به شهر مشهد سفر کرده بودند.

مصطفی فیض‌زاده، معاون آستان قدس رضوی، اعلام کرد که «با توجه به شرایط پیش آمده» در ایام نوروز سال جدید حرم امام رضا «پذیرای زائران و مجاوران» نخواهد بود.

در همین حال آستان قدس رضوی اعلام کرده که از روز شنبه ۲۴ اسفند تا دوشنبه ۲۷ اسفند نیز «امکان تشریف» به حرم و زیارت وجود ندارد.

علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز پیش از این اعلام کرده بود که در ایام نوروز مراکز اقامتی در مشهد «حق پذیرش زائر و مسافر» ندارند.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز در پستی که شامگاه جمعه ۲۳ اسفند در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، نوشت: «اوضاع در مشهد حادتر و نگران‌کننده‌تر شده» و «متاسفانه خیلی از چیزهای بدی که پیش‌بینی کرده بودیم، دارد اتفاق می‌افتد».

وی نوشته که «اصلا متناسب با خطری که همه را تهدید می‌کند، مسئولیت‌پذیر نبودیم» و این هفته «سرنوشت‌سازترین هفته مشهد» است.

مسئولان شهرداری و شورای شهر مشهد خواستار قرنطینه این شهر بودند، ولی مسئولان استانداری هنوز با چنین درخواستی موافقت نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا