ایران

ظریف: اقدام نظامی ما همین بود که دیشب انجام شد

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در حاشیه جلسه هیات دولت با اذعان این مطلب که ما به سهم خودمان می بایست در برابر اقدام دولت آمریکا واکنش نظامی نشان می دادیم - که دادیم، اضافه کرد: خروج آمریکا با اقدام نظامی نخواهد بود.

وزیر خارجه ایران در حاشیه جلسه هیات دولت این کشور در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خروج آمریکا با اقدام نظامی نخواهد بود. اقدام نظامی ما همین بود که دیشب انجام شد.

 

 

روابط عمومی سپاه پاسداران ایران بامداد امروز چهارشنبه 8 ژانویه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک کرداست. این ‌‍‍”حملات سنگین موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش” بوده است.

 

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایران با بیش از 12 موشک بالستیک به دو پایگاه عین الاسد و اربیل در عراق که نیروهایی آمریکا در آن مستقر هستند حملاتی را ترتیب داده است.در حال ارزیابی اولین خسارت ها هستیم.

 

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد: ایران بیش از 12موشک بالستیک به سوی پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد و اربیل عراق شلیک کرد.

 

همچنین ارتش عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله موشکی ایران به مواضع امریکا در عراق، هیچ سرباز عراقی آسیب ندیده است.

 

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق که در صفحه رسمی آن در فیسبوک منتشر شده آمده که عراق از ساعت 01:45 تا 02:15 بامداد 8 ژانویه 2020 هدف حمله 22 موشک قرار گرفته که 17 تای آنها به پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرد و 2 موشک در منطقه حیطان در غرب هیت اصابت کرد که منفجر نشد و 5 موشک نیز به اربیل اصابت کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا