جهانخاورمیانهسیاست

عربستان سعودی: ضرورت رایزنی “کامل” با کشورهای حاشیه خلیج در صورت توافق هسته‌ای با ایران

با نزدیک شدن فعالیت رسمی جو بایدن، بعنوان رییس‌جمهور جدید آمریکا،‌ عربستان سعودی بر ضرورت رایزنی با کشورهای حاشیه خلیج در صورت توافق هسته‌ای "کامل" با ایران تاکید کرد.

فیصل بن فرحان،‌ وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه کنفرانس امنیت در بحرین  در تشریح مواضع کشورهای منطقه در مورد احتمال دستیابی به توافق هسته ای جدید بین ایالات متحده و ایران، پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، با تأکید بر ضرورت مشاوره “به طور کامل” با کشورهای حاشیه خلیج در صورت احیای توافق، این را تنها راه رسیدن به توافق پایدار ارزیابی کرد.

همچنین بخوانید: عربستان سعودی و آمریکا متعهد شدند که با رفتارهای بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه مقابله کنند

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از خبرگزاری فرانسه،  وی گفت: “اساساً آنچه انتظار داریم این است كه با ما كاملاً رایزنی شود و با ما و دوستان منطقه ای ما درباره آنچه در رابطه با مذاكرات با ایران اتفاق خواهد افتاد كاملاً رایزنی شود.”

همچنین بخوانید: عربستان سعودی از متلاشی کردن یک تیم تروریستی آموزش دیده در ایران خبر داد

پیش‌تر، بحرین نیز از ایالات متحده خواسته بود در صورت مذاکره با ایران،‌ کشورهای منطقه نیز باید در آن مشارکت داشته و در جریان قرار بگیرند.

همچنین بخوانید: شرایط عربستان سعودی برای مذاکره با ایران

جو بایدن هفته گذشته در نخستین اظهار نظر خود پس از انتخابات درباره ایران گفت که دولتش با مشورت «متحدان» ایالات متحده محدودیت‌های هسته‌ای ایران را تشدید و به برنامه موشکی این کشور را بررسی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا