آذربایجانایرانسیاست

علی‌اف: دلیل رزمایش ایران در نزدیکی مرزهای ما را «آذربایجانی های سراسر جهان» می‌پرسند

رئیس جمهور آذربایجان روز دوشنبه ۵ مهر، در مصاحبه با آناتولی گفت، دلیل رزمایش ایران در نزدیکی مرزهای ما را «آذربایجانی های سراسر جهان» می‌پرسند.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان روز دوشنبه ۵ مهر، در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه، نظرات خود را در مورد استقرار نیروهای نظامی و رزمایش های ایران در نزدیکی مرز آذربایجان بیان کرد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: “در مورد تمرینات نظامی نزدیک مرزهای ما، این یک رویداد بسیار شگفت آور است. زیرا در طول ۳۰ سال استقلال چنین رویدادهایی رخ نداد. اول از همه، باید بگویم که هر کشوری می تواند هرگونه آموزش نظامی را در خاک خود انجام دهد. این حق حاکمیت اوست. هیچ کس نمی تواند چیزی در مورد آن بگوید. اما وقتی آن را به مرور تحلیل می کنیم، می بینیم که چنین چیزی هرگز اتفاق نیفتاده است. چرا اکنون و چرا در مرزهای ما؟ این سوالات را نه من، بلکه جامعه آذربایجان می پرسند. این سوال را «آذربایجانی های سراسر جهان» می پرسند. سوال دیگر این است که چرا در زمان اشغال هیچ رزمایشی در آن منطقه وجود نداشت؟ چرا در زمان حضور ارامنه در جبرائیل، زنگیلان و فضولی هیچ رزمایشی برگزار نشد؟ چرا پس از آزادسازی این سرزمین ها، پس از ۳۰ سال اسارت و اشغال، این کار انجام می شود؟ اینها سوالات مشروع هستند. البته ما نمی خواهیم هیچ وضعیتی در منطقه بر همکاری های بلند مدت تأثیر بگذارد. تکرار می کنم، آذربایجان در اینجا بسیار مسئولانه و متوازن عمل می کند. امیدوارم واکنش های احساسی نسبت به اقدامات عادلانه و مشروع ما موقتی باشد.”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا