ایرانخاورمیانهسیاست

حمله هوایی به مواضع «شبه‌نظامیان ایرانی» در سوریه

هواپیماهای ناشناس به پایگاه تحت کنترل شبه نظامیان تحت حمایت ایران در استان دیرالزور در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق حمله کردند.

رویترز روز دوشنبه ۵ مهر، به نقل از ساکنان و منابع نظامی گزارش داد، هواپیماهای ناشناس به پایگاه تحت کنترل شبه نظامیان تحت حمایت ایران در استان دیرالزور در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق حمله کردند.

بر اساس این گزارش، حملات در جنوب شهر المیادین در امتداد رودخانه فرات انجام شد که از زمان بیرون راندن شبه نظامیان داعش از چهار سال پیش به پایگاه اصلی چندین شبه نظامی شیعه، عمدتا از عراق تبدیل شده است.

دو نفر از ساکنان گفتند که جنگجویان شبه نظامی تحت حمایت ایران که در خیابان ها گشت می زدند در حالت آماده باش قرار گرفتند و آمبولانس ها پس از شنیدن چندین انفجار به حومه بیابان شهر گسیل شدند.

احمد الشاوی، یکی از ساکنان این شهر در پیامی به رویترز گفت: “شبه نظامیان وحشت زده از عابران پیاده و خودروها می خواستند تا مرکز شهر و خیابانهای اصلی اطراف آن را خالی کنند.”

به گفته ساکنان و منابع نظامی، شبه نظامیان مورد حمایت ایران اکنون این شهر عمدتا سنی نشین را کنترل می کنند.

اسرائیل که از افزایش نفوذ منطقه ای ایران و حضور نظامی در سوریه نگران است، پیش تر گفته است صدها حمله را در سوریه انجام داده است تا سرعت استقرار ایران را کاهش دهد.

طی یک سال گذشته، حملات هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی بر شهر مرزی البو کمال، در جنوب شرقی میادین، ​​متمرکز شده است که در مسیر تامین استراتژیک شبه نظامیان تحت حمایت ایران قرار دارد و مرتباً نیروهای کمکی خود را از عراق به سوریه می فرستند.

شبه نظامیان تحت حمایت ایران همچنین کنترل بخشهای وسیعی از مرزها در مرز عراق را در دست دارند.

منابع اطلاعاتی غربی می گویند که اسرائیل حملات هوایی خود را علیه شبه نظامیان تحت حمایت ایران و متحدان آنها حزب الله لبنان که از بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کنند، افزایش داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا