آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

علی واثقی به زندان اردبیل بازگشت

علی واثقی، فعال مدنی آذربایجانی، با پایان دوره مرخصی امروز دوشنبه دوم فروردین ۱۴۰۰ جهت سپری کردن ادامه محکومیت خود به زندان مرکزی اردبیل بازگشت.

علی واثقی روز شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی به مدت یک هفته از زندان اردبیل به مرخصی اعزام شده بود.

رضا واثقی، بردار این فعال آذربایجانی نیز شنبه ۱۶ اسفند با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی به مدت یک هفته از زندان اردبیل به مرخصی اعزام شده بود که ۲۳ اسفند با پایان مدت مرخصی به زندان اردبیل بازگشت.

برادران واثقی ۱۴ مهرماه ۱۳۹۹ توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر انقلاب اردبیل به اتهام «مشارکت در تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی کشور از طریق چاپ شبنامه و فعالیت تبلیغی علیه نظام» هر کدام به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

این فعالین مدنی آبان ماه سال جاری توسط ضابطین قضایی بازداشت و جهت سپری نمودن محکومیت ۲ ساله خود به زندان مرکزی اردبیل منتقل شدند.

برادران واثقی در تاریخ ۲۱ خرداد ۹۹ در محل کارشان، بدون رویت حکم قضایی، با ضرب و شتم بازداشت و در تاریخ ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی برای هر کدام، بطور موقت آزاد شدند.

پس از آزادی آقایان واثقی، عکس‌هایی از آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشانگر آثار ضرب و شتم بود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا