اجتماعیاقتصادایرانسلامتی و زندگیسیاستویدیو

غارت اموال و ضرب و شتم ترکان قشقایی توسط مأموران امنیتی-گزارش

مأموران امنیتی ایران با هجوم به قشقایی های ساکن گردنه باجگاه و حوالی صدرا اقدام به ضرب و شتم شدید، تخریب کامل آلونک‌ها، کشتار دام‌ها و سرقت اشیاء آنان نمودند.

به گزارش گروه خبری ای‌ان‌تی، مأموران امنیتی جمهوری اسلامی امروز جمعه، ۲۰ تیرماه به دستور نهاد «مجمع جهانی اهل بیت»، با هجوم به محل زندگی ترکان قشقایی ساکن گردنه باجگاه و حوالی صدرا، اقدام به ضرب و شتم شدید تخریب کامل آلونک ها، کشتار دام‌ها و سرقت اشیا آنان کرده اند.

بر اساس اظهارات چند تن از این قشقایی‌ها که مورد هجوم مأموران امنیتی ایران قرار گرفته‌اند، آنها بیش از پنجاه سال است که در این منطقه سکونت داشته و‌دارای پروانه چرا و مرتع می‌باشند.

به گفته آنها، تمام زمینهای این منطقه طبق قانون و اسناد دولتی و حقوقی مراتع آنان بوده و احدی حق تسخیرش را ندارد.

حمله به محل زندگی این قشر از جامعه که هیچ سهمی از توزیع ثروت‌های مملکتی برایشان شامل نمی‌شود در حالی صورت می‌گیرد که جکومت جمهوری اسلامی در باتلاق رانت، فساد، زد و ‌بند، اختلاس، غارت و چپاول دست و‌ پا میزند.

در این میان دسته جات و‌باندهای مافیایی در قالب نهادهایی فراقانونی سر برآورده اند و در سرتاسر ایران به زمین خواری و تصاحب سرمایه های ملی مشغولند. نهادهایی فراقانونی که به هیچ جایی نیز پاسخگو نمی باشند.

یکی از این نهادهای فراقانونی، که دستور حمله امروز مأموران امنیتی را نیز داده «مجمع جهانی اهل بیت» است که به دستور و حمایت آیت‌الله علی خامنه‌ای تاسیس شده است.

طبق اظهارات شهروندان شیرازی این نهاد فراقانونی در سال‌های اخیر به‌صورت آشکار و علنی به زمین خواری در شیراز و اطراف آن مشغول است،

آنطور که به نظر می‌رسد پشت پرده این حمله نیز، تلاش مجمع جهانی اهل بیت برای به دست آوردن زمین‌ها و مراتع این قشر از جامعه قرار پنهان است.

اینک، قشقایی ها می‌گویند که به لطف سیاستهای آسیمیلاسیون و تبعیض‌آمیز جمهوری اسلامی بر علیه آنان، علاوه بر اینکه هویت، فرهنگ و موجودیت اتنیکی آنان در خطر نابودی قرار گرفته، به دلیل فشارهای اقتصادی و فقر و فلاکت چند دهه است مجبور به اقامت و سکنی در باجگاه و صدرا گزیده و با بدبختی کپری، آلونکی، سرپناهی برای فرندانشان ساخته و با هزاران درد گذران زندگی میکردند و اکنون همان آلونک فقیرانه را نیز بر سرشان آوار کرده اند.

فریاد این مادر قشقایی که می‌گوید:

«همه را کتک زدند، گوسفندهایمان را کشتند، کپر را بر سرمان خراب کردند، حتی یک لحظه اجازه و فرصت اینکه اشیاء را بیرون بکشیم ندادند. همه چیزمان را هم غارت کرده و بردند.»

در پایان رو به قشقایی ها، رو به همه صاحبان وجدان، نهادهای حقوق بشری، نهادهای مسئول تقاضا دارند که نسبت به این ظلم و جنایت بزرگ سکوت نکنند.

آنها، بویژه رو به قشقایی‌ها و همه ترکان در ایران می‌گویند «هم ایلی هایتان» را تنها نگذارید. می‌گویند که اکنون به یاری و مساعدت همه قشقایی ها و همه شهروندان صاحب وجدان ایران نیازمند هستند، «امروز روز یکی بودن و یکی شدن است.»

آنها در آخر می‌گویند که «نمی‌توانیم نفس بکشیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا