جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

غول‌های دارویی «فایزر» و «بیونتک» می خواهند آزمایشات واکسن کرونا را به ۴۴ هزار داوطلب افزایش دهند

غول دارویی «فایزر» ایالات متحده و شرکت بیوتکنولوژی «بیونتک» آلمان از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کردند تا تعداد داوطلبان را در مرحله سوم و نهایی مطالعات واکسن کووید-۱۹ به ۴۴ هزار نفر افزایش دهد.

این دو شرکت قبلاً اعلام کرده بودند که از هفته آینده به مرحله ۳۰ هزار نفر در آزمایشات واکسن آغاز خواهند کرد.

بیان شد که این دو شرکت در نظر دارند با اضافه کردن افراد زیر ۱۶ سال، مبتلایان به بیماریهای مزمن، ایدز پایدار، بیماران هپاتیت سی و هپاتیت بی آزمایشات نهایی را به ۴۴ هزار نفر برسانند.

«فایزر» و «بیونتک» در بیانیه مشترک اعلام کردند: “همانطور که قبلاً گفته شد، تا پایان ماه اکتبر طول خواهد کشید تا مشخص شود واکسنی که تولید کرده ایم قطعاً موثر است یا نه.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در ژوئیه گذشته معامله ای معادل ۱.۹۵ میلیارد دلار را برای تهیه ۱۰۰ میلیون دوز از این دو شركت انجام داد كه در پیشرفت واكسن ویروس كرونا موفق بودند و به مرحله نهایی رسیدند.

بعداً دولت آمریكا اعلام كرد كه علاوه بر این توافق نامه، می تواند ۵۰۰ میلیون دوز دیگر در آینده خریداری كند و این واكسن ها به صورت رایگان در اختیار مردم آمریكا قرار می گیرد.

واکسن کووید-۱۹ که شرکت دارویی آمریکایی «فایزر» و شرکت بیوتکنولوژی «بیونتک» آلمان که دانشمند ترک، پروفسور دکتر اوغور شاهین یکی از شرکای بنیان‌گذار آن است، در آزمایش های بالینی مرحله ۱ و ۲ در ماه جولای نتایج مثبتی به دست آورد و به مرحله سوم و نهایی رسیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا