جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

شرکت آسترازنکا آزمایشات بالینی آخرین مرحله از واکسن کرونا را متوقف کرد

شرکت آسترازنکا روز شه‌شنبه ۱۸ شهریور اعلام کرد که آزمایش آخرین مرحله از واکسن ویروس کرونا را به دلیل یک بیماری نامشخص در یک شرکت کننده در پژوهش، متوقف کرده است.

این واکسن که با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخته می‌شود، توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان احتمالاً کاندیدای برجسته جهان در واکسن کرونا و پیشرفته ترین از نظر توسعه توصیف شده است.

به گزارش رویترز، این شرکت دارو سازی اعلام کرده که داوطلبانه آزمایشات را متوقف می کند تا به یک کمیته مستقل اجازه دهد اطلاعات ایمنی را بررسی کند و در تلاش است تا سرعت بررسی را افزایش دهد تا تأثیر احتمالی آن بر جدول زمانی آزمایش به حداقل برسد.

این شرکت همچنین گفته که “این یک پدیده معمولی است که بیشتر مواقع یک بیماری بالقوه نامشخصی در یکی از آزمایشات پدید آید.”

آسترازنکا، ماهیت بیماری را فاش نکرده است، اگرچه انتظار می رود شرکت کننده‌ای که بیمار شده، بهبود یابد. بر اساس خبر «استات نیوز»، این عارضه برای یک فرد در انگلستان رخ داده است.

سهام آسترازنکا در معاملات ساعات بعدی ایالات متحده بیش از ۸ درصد سقوط کرد ، در حالی که سهام واکسن رقیب، مدرنا، بیش از ۴ درصد افزایش یافت.

این واکسن که «ای‌زد‌دی‌۱۲۲۲» نام دارد، در مراحل آخر آزمایش های بالینی در ایالات متحده، انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی است و آزمایش هایی نیز در ژاپن و روسیه در نظر گرفته شده است. هدف این آزمایشات جذب حداکثر ۵۰ هزار شرکت کننده در سطح جهان است.

کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که به بررسی توقف آزمایشات بالینی آسرازنکا پرداخته و برنامه خود را برای مشارکت در تولید واکسن بررسی خواهد کرد.

موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، که بودجه ای را برای آزمایش آسترازنکا تأمین می کند، از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

روز سه‌شنبه ۹ تولیدکننده برجسته واکسن از ایالات متحده و اروپا متعهد شدند استانداردهای ایمنی و کارآیی علمی واکسن های آزمایشی خود را -علیرغم ضرورت مهار همه گیری ویروس کرونا- حفظ کنند.

این شرکت ها، از جمله آسترازنکا، مدرنا و پفیزر پس از افزایش نگرانی‌ها مبنی بر لغزش در استانداردهای ایمنی در برابر فشارهای سیاسی برای تولید هرچه زودتر واکسن، بیانیه‌ای به عنوان “تعهد تاریخی” صادر کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا