خاورمیانه

حملات تلافی‌جویانه اسرائیل به نوار غزه 232 کشته و 1700 زخمی بر جای گذاشت

ساعاتی پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه فلسطینی «حماس» که با یورش «گردان‌های القسام» از زمین، هوا و دریا به مناطق پیرامون این باریکه و شهرک‌ها در جنوب اسرائیل انجام شد، در عملیات تلافی‌جویانه «شمشیرهای آهنین» اسرائیل، بر اثر بمباران‌ غزه پی نزدیک به 232 فلسطینی کشته و 1700 تن دیگر را زخمی شدند.

ارتش اسرائیل کشته شدن 250 اسرائیلی و زخمی شدن نزدیک به 1140 تن دیگر از شهروندان این کشور را تایید کرد.

ارتش اسرائیل همچنین از کشته شدن برخی از افسران و سربازان خود و به اسارت درآمدن برخی از آنها در عملیات غافلگیرانه «حماس» خبر داد.

در همین راستا در اسرائیل با اعلام وضعیت جنگی و برقراری وضعیت اضطراری در تمام مناطق این کشور ضمن تاکید بر آمادگی خود برای مقابله با همه سناریوها و نبرد در چندین جبهه، 4 لشکر از نیروهای خود را برای پاکسازی شهرک‌های منطقه جنوبی از مسلحان فلسطینی اعزام کرد.

از سویی خبرنگار «العربیه» شامگاه شنبه از حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی به منازل فلسطینیان در نزدیکی شهرهای الخلیل و نابلس در کرانه باختری خبر داد.

همزمان با ادامه تنش‌ها محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات جاری تشکیل جلسه اضطراری داده و جناح‌های فلسطینی بسیج عمومی اعلام کردند.

خبرگزاری فلسطین، شنبه 15 مهر، گزارش داد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نشستی اضطراری با مقامات غیرنظامی و امنیتی برگزار کرد.

این خبرگزاری رسمی نقل کرد که «رئیس تشکیلات خودگردان بر حق مردم فلسطین برای دفاع از خود در برابر تروریسم شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر اسرائیلی و ضرورت حمایت از مردم کشور خود تاکید کرده است

این خبرگزاری افزود که عباس همچنین دستور داده تا «تمام مستلزمات برای تقویت مقاومت و پایداری مردم کشورش در برابر جنایات‌های صورت گرفته توسط باندهای شهرک‌نشینان و نیروهای اشغالگر اسرائیلی فراهم شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا