ایراندانش و فن آوری

فقط در یک فقره، انتقال صدها میلیون تومان به حساب رئیس سازمان سنجش

عضو کمیسیون آموزش مجلس روز چهارشنبه ۳۰ تیر اعلام کرد، فقط در یک فقره، صدها میلیون تومان به حساب رئیس سازمان سنجش منتقل شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس روز چهارشنبه ۳۰ تیر، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: «سود حاصل از شرکت تعاونی سنجش به کجا منتقل می‌شود؟‌ در یک فقره صدها میلیون تومان به حساب رئیس سازمان منتقل شده که اسناد آن موجود است.»

وی با اشاره به روابط پشت پرده آزمون‌های خارجی گفت، در یک فقره از «درآمد آزمون‌های زبانی که به نمایندگی از نهادهای خارجی در کشور برگزار می‌شود»، «طی انتقال مبلغی به یکی از صرافی‌های خارج از کشور، ۲۰۰ هزار دلار مفقود شد و مسئولان به بهانه آن چندین سفر خارجی رفتند اما هیچگاه مبلغ مفقود شده پیدا نشد.»

احمد نادری با اشاره به تخلف سازمان سنجش درخصوص واگذاری اطلاعات شخصی متقاضیان تمام آزمون‌ها به شرکت‌ها و افراد خاص بیان کرد: «سازمان سنجش به بازوی بازاریابی و کسب درآمد شرکت‌های کمک آموزشی و کنکوری تبدیل شده است! متقاضیان به محض ثبت نام در آزمون‌ها براساس رشته، جنسیت و مشخصات فردی، پیام‌های تبلیغاتی دریافت می‌کنند! حال سؤال این است که آیا اطلاعات مردم محرمانه نیست؟»

این نماینده مجلس ایران در رابطه با عدم شایسته سالاری در تقسیم پست‌ها و مسئولیت‌ها تصریح کرد: «در مسئولیت‌های سازمان سنجش تضاد منافع زیادی مشاهده می‌شود. به عنوان مثال رئیس این سازمان، دوست دیرینه خود را به عنوان مدیر توزیع دانشجو به دانشگاه‌ها منصوب کرده، در حالی که ایشان دارای یک موسسه غیرانتفاعی است همچنین به مدیر دیگری که صاحب بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی با بیش از 5 هزار دانشجو است، مسئولیت داده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا