جهان

فوری؛ روس ها با لباس نظامی در خانكندی + ۳۸۰ مزدور از سوریه و لبنان

به گزارش ای‌ان‌تی، به نقل از منابع دیپلماتیک، مزدوران شب گذشته با خودروهای متعلق به یک گروه تروریستی از لبنان از مرز عراق عبور کردند.

دست‌کم ۳۸۰ مزدور از سوریه برای کمک به ارمنستان در نبردهای قره باغ اعزام می شوند.

به گزارش ای‌ان‌تی، به نقل از منابع دیپلماتیک، مزدوران شب گذشته با خودروهای متعلق به یک گروه تروریستی از لبنان از مرز عراق عبور کردند.

علاوه بر این، یک پرواز از سلیمانیه عراق نیز به ایروان رسید. هواپیماهای غیرنظامی و دولتی ارمنستان در حمل سلاح و مزدورهای تروریست نقش دارند که این، نقض جدی قوانین سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) است.
در همین حال، به‌گفته سرویس روسی بی بی سی، هزاران نفر از قره باغ کوهستانی به ارمنستان سرازیر شده اند. اولین شهر در راه آنها شهر مرزی گوریس ارمنستان است. فرار کنندگان از قره باغ را به دفتر شهردار گوریس می آورند و در آنجا یا به نزدیکان منتقل می شوند و یا به هتل ها توزیع می شوند. خبرنگار بی بی سی روسی از اردوگاه پناهندگان بازدید کرد و با چندین خانواده که به دنبال امنیت از خانه های خود گریخته بودند، صحبت کرد.

چهار نفر با همان کتهای چرمی که پرچم ارمنستان بر پشت آنها است وارد دفتر شهردار می شوند. یکی از آنها عینک آفتابی است، موهایش به شکل دم جمع شده است. آنها فقط انگلیسی و ارمنی صحبت می کنند، نه روسی. گزارش شده است که آنها اعضای باشگاه بین المللی دوچرخه سواری ارمنی‌هایی هستند که سه روز پیش از لبنان وارد این کشور شده اند. این مردان از دوربین پنهان نمی شوند، اما به جای نام واقعی خود، نام مستعار خود را به خبرنگاران می گویند: «راکت»،«گناهکار»، «پسیخ» و «قرقی سیاه» …

در همین حال، منابع نزدیک به سرویس های ویژه آذربایجان به رسانه‌ها گفتند که دیگر هیچ غیرنظامی در خانکندی باقی نمانده است. این را گزارش بی‌بی‌سی نیز تأیید می کند. از ۷ اکتبر (۱۶ مهر) در پایتخت قره باغ کوهستانی فقط افراد روس با لباس نظامی ارمنی قابل مشاهده است. این افراد روس زبان با لباس نظامی در گفتگو با خبرنگاران اعتراف کردند که آنها روس هایی هستند که در سوریه زندگی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا