آذربایجان

لغو مرخصی عباس لسانی توسط دادستان اردبیل علی رغم نظر پزشکی قانونی

عباس لسانی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان روز ۱ شهریور ۱۴۰۱ طی ابلاغیه ای که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه دریافت کرده است از وی خواسته شده جهت تحمل ادامه حبس ظرف مدت ۵ روز در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان اردبیل حضور یابد.

عباس لسانی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان روز ۱ شهریور ۱۴۰۱ طی ابلاغیه ای که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه دریافت کرده است از وی خواسته شده جهت تحمل ادامه حبس ظرف مدت ۵ روز در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان اردبیل حضور یابد.

در ابلاغیه ارسالی قید شده است: «در خصوص پرونده شما مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با عنایت به نظریه اخیر پزشکی قانونی و دستور دادستان محترم، مقتضی است جهت معرفی به زندان جهت ادامه تحمل حبس ظرف ۵ روز در این شعبه حاضر شوید.

متذکر می گردد: عدم حضور در مهلت مقرر موجب جلب می گردد.»

این ابلاغیه روز همزمان با حضور آقای لسانی در بیمارستان ولیعصر تبریز جهت جراحی بسته ( اوزون تراپی) دیسک کمر صورت گرفته است  حدود ۱۰روز قبل در تاریخ ۲۲ مرداد امسال با اتمام مدت مرخصی درمانی شان پس از حضور این فعال آزربایجانی در شعبه مذکور به وی بصورت شفاهی ابلاغ شده بود که کمسیون پزشکی قانونی اردبیل تقاضای ۶ ماه مرخصی درمانی برای شما کرده و لذا مرخصی تان تمدید شده است و در سامانه ثنا ابلاغ خواهد شد. لازم به تاکید است که اگر مرخصی آقای لسانی در تاریخ مذکور تمدید نشده بود لذا پس از حضور ایشان در شعبه مذکور بایستی ایشان جهت تحمل حبس به زندان معرفی می شد.

با توجه به نظر دکتر‌ رحیمی‌ ممقانی پزشک متخصص‌ آقای لسانی مبنی بر لزوم ادامه مراقبت های پزشکی و مداوای مستمر ایشان و همچنین نظر متفق القول ۳ تن از متخصصین پزشکی قانونی اردبیل در جلسه کمسیون پزشکی مبنی بر لزوم عمل جراحی باز به دلیل حاد بودن وضعیت مهره های ستون فقرات و یا حداقل ادامه روند درمان و مراقبتهای لازم، احتمال میرود دستور دادستان اردبیل مبنی بر فراخواندن ایشان جهت تحمل حبس، بدون در نظر گرفتن دستورات پزشکان کمسیون پزشکی قانونی، بدور از رویه قضایی و با دستور مقامات امنیتی استان صورت گرفته است.

این‌ فعال آزربایجانی روز ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ در بیمارستان ولیعصر شهر تبریز برای بار دوم تحت عمل جراحی بسته «اوزون تراپی» دیسک کمر قرار گرفته‌ بود.

پیشتر این فعال سرشناس آزربایجانی ۲۰ فرودین  ماه ۱۴۰۱ تحت اوزون تراپی قرار گرفته و در تاریخ ۵ اردیبهشت امسال با تجویز پزشک معالج فیزیوتراپی و لیزرتراپی شده بود.

پزشک جراح آقای لسانی پس از عمل لیزری ایشان توصیه کرده اند که با آب درمانی و حرکتهای تجویز شده به روند درمانشان ادامه داده و از  فعالیت های فیزیکی اجتناب نمایند و  پس از دوره استراحت برای تکمیل دوره درمان تحت عمل بسته اوزون تراپی قرار گیرند.

عباس لسانی روز ۲۵ دی ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز ربوده و به زندان اردبیل منتقل شده بود پس از پرونده‌سازی در دادگاهی یکطرفه با حکمی سیاسی به ۱۵ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهر یزد محکوم شده بود.که با نقض حکم تجدیدنظر در شعبه اول دیوان عالی کشور حکم بدوی ۸ سال حبس و ۲ سال تبعید به شهر یزد ایشان ابقاء شده است.

آقای لسانی مدتها در زندان اردبیل با مشکل دیسک کمر و فشارخون بالا روبرو بود که سرانجام بعد از سپری شدن بیش از ۳ سال حبس روز ۲۴ بهمن۱۴۰۰ پس از ارسال جوابیه کمیسون سه نفری پزشکی قانونی به مدت ۶ ماه به مرخصی درمانی اعزام گردید این فعال سرشناس آزربایجانی ۲۰ فرودین ۱۴۰۱ تحت اوزون تراپی قرار گرفته بود و در تاریخ ۵ اردیبهشت امسال با تجویز پزشک معالج فیزیوتراپی و لیزرتراپی شده  و ۳ خرداد ۱۴۰۱ در بیمارستان ولیعصر شهر تبریز برای بار دوم تحت عمل جراحی بسته «اوزون تراپی» دیسک کمر قرار گرفت این فعال آزربایجانی روز ۷ خرداد ۱۴۰۱ مطابق با ابلاغیه دریافتی در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب اردبیل حاضر شده است ایشان مدارک پزشکی که در دوران مرخصی از روند درمانی خویش داشته به قاضی شعبه مذکور ارائه نموده و پس از ارائه توضیحات کوتاه در مورد وضعیت جسمانی آقای لسانی و بررسی اوراق ارائه شده ، از ایشان خواسته شده بود در پزشکی قانونی اردبیل حاضر گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا