خاورمیانه

مجلس ترکیه طرح «اعزام نیرو به لیبی» را تصویب کرد

پارلمان ترکیه با طرح اعزام نیرو به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی این کشور موافقت کرد.

بنا به گزارش رسانه های ترکیه، پارلمان این کشور امروز -‌پنج‌شنبه- با طرح اعزام نیرو به لیبی برای حمایت از دولت وفاق ملی این کشور موافقت کرد.

.

پارلمان ترکیه طرح اعزام نیروی نظامی به لیبی را با 325 رأی موافق و 184 رأی مخالف به تصویب رساند.

.

پیش از نشست امروز پارلمان ترکیه، احزاب جمهوریت خلق به رهبری کمال کلیچدار اوغلو و حزب خوب به رهبری مرال آکشنر مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بودند. پیش بینی می‌شد که حزب کردی دموکراتیک خلق‌ها نیز با آن مخالفت کند.

.

حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان و حرکت ملی به رهبری دولت باغچلی از این طرح حمایت کردند.

.

ماه گذشته میلادی آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز سراج توافقنامه امنیتی و اقتصادی با یکدیگر امضا کردند که یکی از بندهای آن حمایت نظامی ترکیه از طرابلس در مواقع بحرانی بود.

.

طی ماه‌های گذشته خلیفه حفتر که مقر آن در بنغازی است فشار زیادی را برای اشغال طرابلس به کار برده و حملات خود را در هفته‌های اخیر تشدید کرده است.

.

ترکیه در ماه‌های گذشته تسلیحات نظامی از جمله پهپاد و زره پوش به لیبی ارسال کرده بود اما هنوز نیروی نظامی به صورت رسمی اعزام نشده است. هر چند خبرگزاری فرانسه امروز در خبری مدعی شده بود که برخی نیروهای تحت امر دولت ترکیه طی دیروز و امروز به لیبی انتقال داده شده اند. اما با تصویب این طرح در مجلس نیروهای نظامی ارتش ترکیه به زودی به لیبی اعزام خواهند شد.

.

همچنین روز سه‌شنبه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، ضمن حمایت از طرح این کشور برای ارسال نیرو به لیبی گفت که آنکارا با حمایت دولت قانونی لیبی تمامی بخش‌های توافق صورت‌گرفته با طرابلس را عملیاتی می‌کند.

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا