آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

محمد خاکپور فعال مدنی آذربایجان از اتهام انتسابی تبرئه شد

دادگاه انقلاب شهرستان کلیبر محمد خاکپور فعال سیاسی_مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل را از اتهامات انتسابی تبرئه کرد.

طبق این حکم که در تاریخ ۷ تیر صادر و دیروز سه‌شنبه ۱۰ تیر ماه به آقای محمد خاکپور ابلاغ شده، وی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان کلیبر از بابت اتهام «فعلیت تبلیغی علیه نظام  و به نفع گروه‌های مخالف نظام از طریق انتشار مطالبی با مضامین قوم گرایی و جدایی طلبی و ارسال آن به یکی از رسانه‌های خارج از کشور» تبرئه شد.

محمد خاکپور فعال مدنی آذربایجانی طی ابلاغیه‌ای که روز ۳۱ خرداد ۹۹ دریافت کرده بود، مقرر شده بود که در ساعت ۱۰ صبح، دوشنبه ۲ تیر ۹۹ در شعبه دادگاه انقلاب شهرستان کلیبر حاضر گردد.

آقای خاکپور پنجشنبه ۱۴ تیر ۹۷ در گردهمایی سالانه قلعه بابک دستگیر، سپس به بازداشگاه اهر منتقل و پس از سه روز آزاد شد.

پس از آن شعبه اول دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل با قرار نیابت از دادگاه انقلاب کلیبر آقای خاکپور را احضار و پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی و تودیع فیش حقوقی موقتا دستور آزادی ایشان را صادر نمود.

همزمان با برگزاری مراسم سالانه قلعه بابک در تیرماه ۹۷ ، ماموران امنیتی حکومت ایران ده‌ها فعال مدنی تورک را در قلعه بابک و شهرهای مختلف آذربایجان دستگیر کردند.

در این راستا عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای مفصل به سه زبان ( تورکی ، انگلیسی و فارسی ) در خصوص دستگیری فعالین مدنی آذربایجان درمراسم همایش در قلعه بابک و ضمن درخواست آزادی بی قید و شرط فعالین دربند، برائت تمام بازداشت شدگانی که به قید وثیقه آزاد شده‌اند را خواستار شده بود.

در گزارش عفو بین الملل شمار دستگیرشدگان مراسم قلعه بابک حدود ۱۲۰ نفر اعلام گردیده که بصورت جداگانه بازداشت تعدادی از دستگیرشدگان از جمله عباس لسانی، ابراهیم نوری، جعفر رستمی راد، کیومرث اسلامی، حمید ادیب شفق، محمد جولانی ، میثم جولانی ، علی خیرجو ، محسن اسمعیلی ، عسگر اکبرزاده ، رحیم غلامی ، علی واثقی ، سعید صادقی فر، مهدی هوشمند، مرتضی پروین، مصطفی پروین، توحید امیرامینی، علی روحبخش، غلام قلیزاده و محمد آزاد مورد بررسی قرار گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا