آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

حامد قره‌اوغلانی شهروند ساکن اورمیه بازداشت شده است

اداره اطلاعات اورمیه حامد قره‌اوغلانی شهروند ساکن این شهر را به اتهام آنچه فعالیت سیاسی و ارتباط با گروه‌های مخالف نظام عنوان شده، بازداشت کرده است.

حامد قره اوغلانی، شهروند ساکن اورمیه روز شنبه ۷ تیرماه توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت شده است. در مورد چگونگی بازداشت آقای قره‌اوغلانی یک منبع نزدیک به وی دیروز به هرانا گفته که «چهار روز قبل آقای قره اوغلانی را به بهانه نصب دوربین‌های مدار بسته به محلی کشانده و بازداشت کرده‌اند.»

بنا به گزارش هرانا، اداره اطلاعات اورمیه ظهر روز چهارشنبه ۱۱ تیر، طی یک تماس تلفنی با خانواده آقای قره‌اوغلانی آنها را به دفتر امور پیگیری این اداره احضار کرد. در جریان این احضار خانواده آقای قره اوغلانی مورد تهدید قرار گرفته‌اند و به آنها گفته شده که از ۳ سال قبل تحت نظر نهادهای امنیتی بوده‌اند.

بر اساس اظهارات این منبع، در جریان احضار روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه نیز «خانواده قره‌اوغلانی مجبور به امضای تعهدی شده که صحت نداشت. آنها را تهدید کردند و گفتند که حامد قره اوغلانی با سازمان مجاهدین خلق در ارتباط است، اما این اتهامات دروغ محض است. همینطور آنها را به توهین به مقدسات متهم کردند که این هم دروغ محض است.»

این گزارش می‌افزاید حامد قره اوغلانی با خانواده خود تماس گرفته و تحت فشار نیروهای اطلاعاتی گفته که از گرفتن وکیل اجتناب کرده و اطلاع‌رسانی نیز نکنند.

این منبع مطلع همچنین افزوده: «آقای قره اوغلانی را بسیار تحت فشار گذاشته و ترسانده‌اند که اگر کسی اطلاع‌رسانی کند مادر وی را به قتل خواهند رساند!»

حامد قره‌اوغلانی مبتلا به بیماری صرع است و دیروز چهارشنبه پس از ۴ روز بازداشت و بازجویی به داروهای خود دسترسی پیدا کرده است.

آقای قره اوغلانی که به نصب دوربین های مداربسته اشتغال دارد، در سال ۹۵ به دلایل مالی از کارشناسی ارشد رشته معماری کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی انصراف داد و امسال سعی داشت که در آزمون کارشناسی ارشد مجددا شرکت کند.

او پس از انصراف از دانشگاه مدتی نیز برای کار به کشور ترکیه رفته است. خانواده قره اوغلانی از جمله خانواده‌های جان باختگان جنگ ۸ ساله ایران و عراق هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا