آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

مسیر برادری؛ پیاده‌روی حدفاصل اردبیل-آستارا با شعار «بیز بیریک» توسط طبیعت‌گرد آذربایجانی

در واکنش به حوادث اخیر در شهرهای آذربایجانی آستارا و اردبیل، میثم جولانی، فعال محیط زیست اردبیلی با پیام برادری، پیاده روی ۷۵ کیلومتری خود را آغاز کرد.

در پی حوادث اخیر و تنشهای سازماندهی شده مشکوک به قصد نفرت پراکنی بین دو شهر آذربایجانی آستارا و اردبیل، میثم جولانی طبیعت‌گرد و فعال محیط زیست اردبیلی جهت اعتراض به پشت پرده هدفدار این تنش‌ها از صبح امروز سه‌شنبه ۱۱ خرداد، با پیام صلح، دوستی و برادری، پیاده روی ۷۵ کیلومتری اردبیل به آستارا را شروع و در حال پیمایش این مسیر است.

میثم جولانی با شعار «بیز بیریک (ما یکی هستیم) حدفاصل زیبا و بهشت گونه این دو شهر آذربایجانی را با هدف یادآوریِ همبستگی، پیوند تاریخی و مشترکات کامل فرهنگی، تاریخی، سیاسی و جغرافیایی بین آنها طی خواهد کرد.

از دو روز پیش نیز فعالین مدنی آستارا-اردبیل در شبکه اینستاگرام، صفحه‌ای بنام ardabil_astara و با هدف کمپین تاکیدِ دوستی بین دو شهر مذکور راه اندازی کرده که در آن شهروندان آذربایجانی با ضبط و ارسال ویدیو به این صفحه اعلام می دارند: ( اردبیل – آستارا قارداشدیر / اردبیل آستارا آذربایجاندیر ). ( اردبیل -آستارا برادرند / اردبیل -آستارا آذربایجان هستند).

فعالین مدنی معتقدند، تنش‌های اخیر، بخشی از ساختار اتاق بحرانی است که در شرایط حساس و جهت جایگزینی موضوعات در اذهان عمومی مردم، اقدام به صحنه‌ گردانی و شعله‌ور کردن آتش استراتژی «تفرقه بینداز-حکومت کن» می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا