جهان

موسس گروه واگنر: پرچم روسیه بر فراز ساختمان اداری شهر باخموت در اوکراین آویزان شده

موسس گروه واگنر روسیه گفت پرچم این کشور بر فراز ساختمان اداری شهر اوکراینی باخموت در استان دونتسک آویزان شده و نیروهای اوکراین بخش‌های غربی شهر را در کنترل دارند. به گفته یوگنی پریگوژین، «از نظر حقوقی، باخموت تصرف شده.»

اما هیچ نشانه‌ای از سوی مقام‌های اوکراین مبنی بر سقوط باخموت ارائه نشده و ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهوری این کشور، در سخنرانی ویدیویی‌اش در شامگاه یکشنبه صرفا از سربازانی که در آنجا می‌جنگند تشکر ویژه کرد.

وی گفت وضعیت نظامی در اطراف باخموت بسیار ویژه است و در ماه‌ها تلاش مسکو برای تصرف این شهر، که طولانی‌ترین نبرد در تهاجم نظامی روسیه را رقم زده، هیچ توقفی به وجود نیامده.

رییس جمهور اوکراین گفت: «از سربازانمان که در آودیئیفکا، مارئینکا و باخموت می جنگند تشکر می کنم. به خصوص در باخموت.»

نیروهای روس ماه‌هاست در تلاشند تا این شهر را، که جمعیت آن پیش از آغاز تجاوز نظامی مسکو حدود ۷۰ هزار نفر بود، محاصره و در نهایت تصرف کنند.

یک مقام ارشد اوکراینی پیش‌تر وضعیت اطراف شهر را «متشنج» توصیف کرد و گفت فرماندهی نظامی هر حرکتی را به دقت بررسی می‌کند.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، گفت نیروهای این کشور به دفاع از مواضع خود ادامه می‌دهند و نیروهای روس در حین انجام حملات به تلفات خود توجه چندانی نمی‌کنند.

او افزود: «هر تصمیم نظامی و هر قدم با دقت سنجیده می‌شود… ما با در نظر گرفتن همه شرایط، وظایف و اصل امکان‌سنجی نظامی، به وضعیت حاکم پاسخ مناسب می دهیم.»

در ماه مارس، زلنسکی و فرماندهان نظامی توافق کردند به دفاع از باخموت ادامه دهند. این تصمیم در بحبوحه بحث عمومی درباره اینکه آیا بهتر است نیروها در این شهر باقی بمانند یا مواضع دفاعی دیگری اتخاذ کنند گرفته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا