ایران

ناو خارک در اثر انفجار و آتش‌سوزی گسترده غرق شد

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره انفجار و آتش‌سوزی در ناو خارک روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک روز چهارشنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد، تلاش نجات این شناور بی‌نتیجه ماند.

به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره انفجار و آتش‌سوزی در ناو خارک و مجروح شدن شماری از پرسنل آن، روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک دقایقی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، تلاش شناورها و دستگاه های کشوری و لشکری برای اطفاء حریق و نجات این شناور بی‌نتیجه ماند.

بیانیه روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک می‌گوید: «این شناور در آب های محدوده جاسک آرام گرفت.»

شامگاه دیروز، سه‌شنبه ۱۱ خرداد، گزارش‌هایی درباره وقوع انفجار و آتش‌سوزی در ناو خارک منتشر شد.

ساعاتی پس از انتشار این گزارش‌های غیررسمی، روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک در نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۱۲ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای وقوع «آتش‌سوزی» در ناو خارک را تایید کرد اما به وقوع انفجار اشاره‌ای نکرد.

انفجار و آتش‌سوزی در شناور خارک، دومین انفجار و آتش‌سوزی در شناورهای نظامی ایران طی کمتر از دو ماه گذشته است. پیش‌تر، کشتی ساویز، یک شناور شناسایی و اطلاعات سپاه پاسداران، در ۱۷ فروردین در دریای عرب بر اثر «انفجار یک مین چسبان» خسارت دید، اما غرق نشد.

ناو خارک، یک ناو پشتیبانی و هلیکوپتربر ۳۳ هزار تنی است که ۲۰۷ طول و ۲۶ متر عرض دارد، ساخت بریتانیا و یکی از بزرگترین ناوهای نظامی ایران بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا