آذربایجاناقتصاد

نرخ پایین بیکاری در آذربایجان شرقی به دلیل مهاجرت نیروی کار بومی است

«داود بهبودی»، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی در بدترین شرایط ۱٢ درصد است و این به دلیل وجود فرصت‌های شغلی نیست؛ بلکه ناشی از مهاجرت نیروی کار فعال به جاهای دیگر برای یافتن شغل و در واقع خروج سرمایه انسانی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی، «داود بهبودی» اظهار داشت: عرصه اقتصادی کشور به رغم تلاش‌های متولیان امر نتوانسته رضایتمندی مورد انتظار را ایجاد کند و نمودهای آن در بیکاری، درآمد سرانه، قدرت خرید مردم و میزان صادرات عیان است.

 

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در آذربایجان‎شرقی در بدترین شرایط 12 درصد است و این به دلیل وجود فرصت‌های شغلی نیست؛ بلکه ناشی از مهاجرت نیروی کار فعال به جاهای دیگر برای یافتن شغل و در واقع خروج سرمایه انسانی است.

بهبودی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های طبیعی و گردشگری، موقعیت‌ها تاریخی و جغرافیانی و استقرار 18 درصد از ذخایر معدنی کشور در استان، متذکر شد: صرف نظر از مباحث کلان ملی باید سعی کنیم در درون استان با برنامه‏ ریزی و ساماندهی ظرفیت‌ها و اختیارات نگاه توسعه‌ای خود را تقویت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا