ایرانجهانخاورمیانهسیاست

نفتالی بنت: اسرائیل قادر است “به تنهایی” علیه ایران اقدام کند

نخست وزیر اسرائیل، روز سه شنبه ۱۲ مرداد گفت اسرائیل به دلیل حمله ایران به نفتکش تحت مدیریت اسرائیل در عمان در صورت لزوم می تواند به تنهایی عمل کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، روز سه شنبه ۱۲ مرداد گفت اسرائیل در حال جلب حمایت جهانی علیه ایران به دلیل حمله به نفتکش تحت مدیریت اسرائیل در عمان در هفته گذشته است اما در صورت لزوم می تواند به تنهایی پاسخ دهد.

ایالات متحده، بریتانیا و اسرائیل ایران را متهم به حمله پهپادی در روز پنجشنبه به کشتی مرسر استریت کردند که در آن دو خدمه، یک بریتانیایی و یک رومانیایی کشته شدند. تهران هرگونه دخالت را رد می کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، “پاسخ جمعی” به این حادثه را پیش بینی کرد و بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، آن را “حمله وحشیانه به کشتیرانی تجاری” توصیف کرد.

بنت در کنار ژنرال های نظامی در جریان سفر خود به مرزهای شمالی اسرائیل با سوریه و لبنان، گفت اسرائیل اطلاعاتی را با ایالات متحده، بریتانیا و سایرین در ارتباط با ایران در این حمله به اشتراک گذاشته است.

بنت گفت: “ما در تلاش هستیم که همه جهان را در این مورد با خود همسو کنیم ولی در عین حال میتوانیم به تنهایی نیز عمل کنیم.”

نخست وزیر اسرائیل گفت: “دیگر دوران به آتش کشیدن همه خاورمیانه از تهران، در حالیکه آنان با آرامش آنجا نشسته اند تمام شد.”

ایران روز دوشنبه اعلام کرد به هرگونه تهدید علیه امنیت خود به سرعت پاسخ می دهد.

ایران و اسرائیل در ماه های اخیر متهم به حمله به کشتی های یکدیگر شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا