ایرانجهانسیاست

نماینده پارلمان اروپا: فشار خواهیم آورد تا رئیسی به جرم جنایت علیه بشریت مورد تحقیق قرار گیرد

قطعنامه اروپا با ۶۶۶ رای موافق و ۵ رای مخالف علیه ایران تصویب شد و از ایران می‌خواهد زندانیان سیاسی خود، از جمله مدافعان حقوق‌بشر را آزاد کند.

چارلی ویمرز، نماینده پارلمان اروپا از سوئد در یک پیام توئیتری گفت: «خوشحالم که پارلمان اتحادیه اروپا از درخواست گروه محافظه‌کاران و رفرمیستهای پارلمان اروپا، برای تحریم مقامات رژیم ایران حمایت کرد. ما هم‌چنین فشار خواهیم آورد تا رئیس‌جمهور رئیسی، به جرم جنایت علیه بشریت، از جمله قتل و ناپدید شدن اجباری و شکنجه مورد تحقیق قرار گیرد.»

رادوسواف سیکورسکی، عضو پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق لهستان نیز، با انتشار عکسی از احمدرضا جلالی، پژوهشگر دوتابعیتی زندانی در ایران، در حساب توییتری خود، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط او و دیگر زندانیان سیاسی در ایران شد.

گفتنی است که قطعنامه اروپا با ۶۶۶ رای موافق و ۵ رای مخالف علیه ایران تصویب شد. نمایندگان پارلمان اروپا مصرانه خواستار آن هستند که این شورا، مجازات‌های هدفمندتر بیشتر اتحادیه اروپا را علیه مقامات حکومت ایران و نهادهایی که در بازداشت خودسرانه و مجازات اعدام اتباع اتحادیه اروپا مشارکت دارند، مورد بررسی قرار دهد.

این متن از ایران خواسته است زندانیان سیاسی خود، از جمله مدافعان حقوق‌بشر را آزاد کند، زیرا آنها فقط به‌دلیل استفاده از حقوق اساسی خود در آزادی بیان، عقاید، تشکل ها، نشریات، اجتماعات مسالمت‌آمیز و آزادی رسانه‌ها خودسرانه بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا