جهان

نژادپرستی سازمان یافته در آلمان مانعی بر سر راه آموزش و استخدام مهاجران

به نظر کارشناسان، نژادپرستی و بیگانه ستیزی بنیادینه در جامعه آلمان مانعی بر سر راه آموزش و استخدام مهاجران از جمله ترک‌های ساکن این کشور است.

به نظر کارشناسان امور مهاجرت، نژادپرستی و بیگانه ستیزی بنیادینه و سازمان یافته در جامعه آلمان یک مانع بزرگ بر سر راه آموزش و استخدام مهاجران از جمله تُرک‌های ساکن این کشور است.

پروفسور عثمان جان اونوَر، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی دانشگاه ایستینیه استانبول در گفت‌وگو با آناتولی با اشاره به افزایش بیگانه هراسی در آلمان طی سال‌های اخیر و مشکلاتی که این مساله برای مهاجران ساکن این کشور ایجاد کرده است، تصریح کرد:

«نژادپرستی سازمان یافته بیشتر از همه جا در قاره اروپا (منهای بریتانیا) به چشم می‌خورد. هم اکنون حدود 7 میلیون تُرک در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند و بیشتر آنها به ویژه در آلمان با مسائل و مشکلاتی زیادی روبرو هستند

اونور در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: محیط آلمان که براساس مرکزگرایی اروپا محور بنا شده برای زندگی تُرک‌ها و دیگر مسلمانان چندان مناسب نیست. البته بخشی از آلمان‌ها مشکلی با مهاجران ندارند اما تُرک‌ها و مهاجران مقیم آلمان در حالت کلی با مشکلاتی نظیر تبعیض و پیش داوری مبتنی بر فرهنگ و هویت روبرو هستند.

این کارشناس امور مهاجرت با تاکید بر ضعف و تعلل دولت آلمان در مبارزه با نژادپرستی، گفت: به دلیل عدم واکنش‌های سریع و لازم، نژادپرستی در بخش اعظمی از جامعه آلمان نهادینه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا