آذربایجانسیاست

هشدار الهام علی‌اف: “این‌بار آذربایجان ارتش ارمنستان را کاملا نابود خواهد کرد”

"دیروز [جمعه ۲۱ آذر ۹۹]، برخی اقدامات تروریستی یا توسط شبه نظامیان ارمنی یا بقایای به اصطلاح «ارتش ارمنستان» انجام شده است."

این سخنان از سوی الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان هنگام پذیرش استفان ویسکونتی از فرانسه، اندرو درایور از ایالات متحده که از اعضای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند و همچنین میخائیل بوچارنیکوف، سفیر روسیه در جمهوری آذربایجان و آندری کاسپروزیک، نماینده شخصی رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا، گفته شد.

الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان در دیدار با روسای گروه مینسک. آذرتاج

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از آذرتاج، رئیس جمهور آذربایجان گفت: “در حال حاضر، صلحبانان روسی در آنجا حضور دارند، آنها فعالیتهای خود را آغاز کرده اند. اوضاع تا حدودی ثابت است. با این حال، اکنون به من اطلاع داده شده است که روز گذشته برخی اقدامات تروریستی یا توسط شبه نظامیان ارمنی یا بقایای به اصطلاح «ارتش ارمنستان» انجام شده است. به نظرم، ارمنستان نباید تلاش کند تا دوباره [جنگ را] شروع کند. دو روز پیش، در یک رژه نظامی که به پیروزی شکوهمند ما اختصاص داده شده بود، گفتم که اگر ارمنستان فاشیسم را زنده کند، ما سر او را با مشت آهنین خرد خواهیم کرد. بنابراین، آنها باید بسیار مراقب باشند که برنامه ریزی برای اقدامات نظامی انجام ندهند. در غیر این‌صورت، این بار ما آنها را کاملا نابود خواهیم کرد. این نباید برای کسی مخفی باشد. اما امیدوارم که این اتفاق نیفتد. خلاصه اینکه ماموریت نیروهای صلح ادامه دارد. همانطور که می دانید، عملیات حفظ صلح بخشی از توافق نامه مذاکره شده، اصول مادرید است. اما ما هرگز به طور جدی در مورد آن بحث نکرده ایم.”

همچنین بخوانید: آذربایجان به حملات صورت گرفته از خاک ارمنستان هشدار داد؛ «نابود می‌کنیم»

همچنین بخوانید: الهام علی‌اف: “یک نیروی بزرگ را برای عملیات آغدام نگه داشته بودیم، دشمن اینجا نابود می‌شد”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا