آذربایجان

آذربایجان به حملات صورت گرفته از خاک ارمنستان هشدار داد؛ «نابود می‌کنیم»

نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه آزاد شده زنگیلان آذربایجان تهاجمات نظامی خود را علیه مرزهای دولتی ادامه می دهند.

وزارت دفاع ارمنستان از صبح امروز سه‌شنبه ۶ آبان، گزارش درگیری ها در همان منطقه مرزی را داده است. ارمنستان مدعی شده که طرف آذربایجانی به پست های مرزی ارمنستان حمله کرده است. ارمنستان همچنین تأیید کرده که از خاک خود به مواضع آذربایجان آتش گشوده است.

وزارت دفاع آذربایجان قبلاً ادعاهایی مبنی بر آتش گشودن ارتش آذربایجان به سمت پست‌های مرزی ارمنستان را رد کرده است. وزارت دفاع و سرویس مرزی دولتی آذربایجان با صدور بیانیه مشترک، طرف ارمنی را به اجتناب از تحریکات نظامی در مرز بازپس گرفته شده دولتی دعوت کردند.

در این بیانیه آمده است:

«آذربایجان با رعایت آتش بس جدید بشردوستانه، صبورانه رفتار می‌کند و فقط با حملات دشمن در کل جبهه مقابله می کند.

با توجه به این موضوع، ارمنستان با تشدید هدفمند اوضاع در جبهه های مختلف، به ویژه در مرزهای بازپس گرفته شده دولتی، زمینه را برای حملات بعدی ایجاد می کند.

رهبران ارمنستان اکنون باید درک کنند و حساب کنند که مرزهای بازسازی شده دولتی منطقه درگیری نیستند و یک مرز دولتی شناخته شده توسط جامعه بین المللی است که تمامیت ارضی آذربایجان را مشخص می کند. از مصونیت از مرز دولتی باید اطمینان حاصل شود. هرگونه تحریک در این راستا به عنوان حمله به تمامیت ارضی ما ارزیابی می شود.»

آذربایجان همچنین هشدار داد: «در این راستا، آذربایجان حق دارد اهداف نظامی را که قلمرو آن را تهدید می کند، بدون در نظر گرفتن موقعیت آن، نابود کند.»

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا