ایران

هشدار دوباره دونالد ترامپ به ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر به دولت تهران هشدار داد که در صورت تعرض ایران به اهداف یا اشخاص آمریکایی، ایالات متحده به شکلی سریع و «غیرمتناسب» پاسخ خواهد داد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود بار دیگر به هشدار علیه ایران پرداخته و اعلام کرد: “در صورتی که ایران اهداف یا اشخاص آمریکایی را هدف قرار دهد، پاسخ واشنگتن سریع و «غیرمتناسب» خواهد بود”.

 

 

وی همچنین نوشت که او مجبور نیست از لحاظ قانونی اظهارات و مواضع رسانه‌ای اش را به کنگره ارائه دهد، اما با این وجود دولت وی این موضوع را به کنگره ابلاغ کرده است.

 

آقای ترامپ صبح امروز یکشنبه نیز اعلام کرده بود در صورتی که ایران به کشته شدن قاسم سلیمانی پاسخ دهد، واشنگتن 52 نقطه مهم ایران را هدف قرار می‌دهد.

 

کتائب حزب الله وابسته به گروه حشدالشعبی مورد حمایت ایران در عراق هفته پیش پایگاه نظامی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در کرکوک عراق را هدف قرار داد. در نتیجه پرتاب نزدیک به 30 راکت توسط این گروه، یک شهروند آمریکایی کشته و چهار دیگر آنها با دو نظامی عراقی زخمی شدند. پس از آن، آمریکا 5 موضع کتائب حزب الله در عراق را بمباران کرد. در این حملات حداقل 25 عضو این گروه کشته و بیش از 55 نفر زخمی شدند.

 

بامداد روز سوم ژانویه 2020 خودرو حامل قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران ایران و ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی و چند عنصر دیگر این گروه بر اثر حمله یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شدند.

 

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» اعلام کرده که این حمله هوایی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور و فرمانده نیروهای نظامی این کشور صادر کرده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز در واکنش به این حمله گفت: “انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند‌‍‍”.

 

به دنبال این حادثه تنش میان طرفین بالا گرفته و بسیاری از کشورها نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا