ایران

مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی در تهران

پس از اقامه نماز میت بر جنازه قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر کشته شدگان همراهش، مراسم تشییع از دانشگاه تهران تا میدان آزادی در حال برگزاری است.

علی خامنه ای، رهبر ایران در مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر کشته شدگان همراهش نماز میت خواند.

 

 

پس از اقامه نماز میت بر جنازه قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و دیگر کشته شدگان همراهش، مراسم تشییع از دانشگاه تهران تا میدان آزادی در حال برگزاری است. پس از آن به شهر قم و از آنجا به کرمان برده می شود.

 

پیکر این کشته شدگان پس از تشییع در عراق روز گذشته از اهواز وارد ایران شد و سپس در شهر مشهد تشییع شد.

 

گفتنی است بامداد روز سوم ژانویه 2020 یک پهپاد آمریکایی خودرو حامل سلیمانی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد. در این حمله او، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده حشدالشعبی و چند عنصر دیگر این گروه کشته شدند

 

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» اعلام کرده که این حمله هوایی به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است.

 

علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز در واکنش به این حمله گفته است: انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند.

 

به دنبال این حادثه تنش میان ایران و ایالات متحده آمریکا بالا گرفته و بسیاری از کشورها نسبت به تشدید درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا