ایرانجهان

همزمان با تعلیق فعالیت بازرسان آژانس: گروسی از حمله به تاسیسات اتمی ایران ابراز نگرانی کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به‌دلیل نگرانی از احتمال حمله تلافی‌جویانه اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران، از تعلیق موقت بازرسی‌های این نهاد از تأسیسات ایران خبر داد و گفت این بازرسی‌ها سه‌شنبه ازسرگرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی گفت ایران روز یکشنبه تأسیسات هسته‌ای خود را به‌دلیل آنچه «ملاحظات امنیتی» خوانده تعطیل کرد. این تاسیسات روز دوشنبه بازگشایی شدند، ولی گروسی می‌گوید بازرسان آژانس را تا زمانی که ببینید «اوضاع کاملا آرام است» از محل دور نگه می‌دارد.

با این حال، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک تصریح کرد که «ما فردا کار را از سر خواهیم گرفت. این تأثیری بر فعالیت بازرسی ما ندارد.»

او در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: «ما همیشه نگران این احتمال هستیم.» او در ادامه خواستار نهایت خویشتنداری طرفین شد.

رافائل گروسی پیش‌تر گفته بود جمهوری اسلامی در حال افزایش توان هسته‌ای خود است و با وجود این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌طور فعال در حال بازرسی است، اما این بازرسی‌ها کافی نیست.

مدیر کل این نهاد نظارت هسته ای سازمان ملل درگفت‌وگویی با شبکه پی‌بی‌اس تاکید کرد که گرایش ایران به سمت افزایش غنی‌سازی حداکثری است، هرچند که به گفته او برنامه هسته‌ای حکومت ایران بسیار پیچیده شده و جنبه‌های مختلفی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا