ایرانخاورمیانه

هیئت فنی ایران هفته جاری به ریاض سفر می‌کند

ورود تیم فنی تهران به سعودی در راستای تکمیل اجرای مفاد توافق میان طرفین در جریان دیدار وزرای خارجه دو کشور در پکن صورت می‌گیرد

‏رسانه‌های ایران اعلام کردند در پی توافق ریاض و تهران به منظور از سرگیری روابط سیاسی و بازگشایی سفارت‌‌خانه‌های دو کشور، هیئتی فنی از ایران برای بازدید و فراهم کردن شرایط و مقدمات بازگشایی سفارت‌خانه ایران در ریاض به سعودی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم»، این هیئت فنی احتمالا روز سه‌شنبه 22 فروردین عازم سعودی می‌شود.

هم‌زمان، علیرضا عنایتی، معاون وزارت خارجه ایران، اعلام کرد که هیات فنی ایران تا اواخر هفته برای بررسی روند بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی در ریاض و سرکنسولگری در جده به سعودی سفر می‌کند.

این در حالی است که تیم فنی سعودی در خصوص سازوکارهای بازگشایی دفاتر نمایندگی‌ پادشاهی عربی سعودی در ایران، شنبه گذشته 19 فروردین در اجرای توافقنامه سه‌جانبه مشترک سعودی، ایران و چین، در تهران با مقامات دولت ایران دیدار کرد.

ورود این تیم به تهران، در تکمیل موارد توافق‌شده میان طرفین در جریان دیدار پنج‌شنبه گذشته شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه سعودی با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی او در پکن انجام گرفت.

تیم فنی سعودی به ریاست ناصر بن عوض آل غنوم با حضور در مقر وزارت امور خارجه ایران در تهران، با مهدی هنردوست، مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه این کشور، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرپرست تیم اعزامی سعودی در این دیدار از مدیرکل تشریفات وزارت خارجه ایران به خاطر استقبال گرم از این هیئت و تسهیل مراحل ورود آن، تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل تشریفات وزارت خارجه ایران نیز آمادگی کشورش را برای ارائه تمامی تسهیلات و حمایت‌ها در راستای تسهیل ماموریت تیم فنی سعودی اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا