خاورمیانهسیاست

والی فراه به همراه ۱۰۰ نیروی امنیتی و خیزش مردمی در افغانستان تسلیم طالبان شد

نماینده مردم ولایت فراه در مجلس افغانستان، روز پنجشنبه ۲۰ مرداد، اعلام کرد والی فراه به همراه ۱۰۰ نیروی امنیتی و خیزش مردمی تسلیم طالبان شد.

همایون شهیدزاده، نماینده مردم ولایت فراه در مجلس افغانستان، روز پنجشنبه ۲۰ مرداد به رسانه‌ها اعلام کرد: ت«یپ دوم ارتش در ولایت فراه که از دو روز به این‌سو در محاصره شبه‌نظامیان گروه طالبان بود، شب گذشته در پی تسلیم‌شدن مسعود بختور، والی فراه و شهردار این شهر با حدود ۱۰۰ نیروی امنیتی و خیزش مردمی، تحت کنترل این گروه درآمده است.»

به گزارش رادیو وطندار افغانستان، وی افزود: «عبدالستار حسینى نماینده مردم فراه در مجلس، ژنرال عبدالصمد شمس فرمانده تیپ دوم ارتش، دادالله قانع رئیس شوراى ولایتى و افسران فرماندهی پلیس، فرمانده تیپ دوم ارتش با یک کاروان حدود هزار و ۵۰۰ نیروی امنیتی و ۲۰۰ تانک هاموی و جنگ‌افزارهای سبک‌ و سنگین، به منطقه‌ای بیرون از شهر فراه عقب‌نشینی کردند».

شهیدزاده همچنین اضافه کرد: «از شب گذشته تاکنون این کاروان مقامات و نیروهای امنیتی پشتیبانی نیروهای هوایی را به هم‌راه دارند. این عضو مجلس نمایندگان تأکید می‌کند که این کاروان با تمام تجهیزات جنگی مجهز است و بدون کمک هوایی نیز می‌تواند از خود دفاع کند».

وی ضمن رد کردن گزارش‌ها مبنی بر فرار این کاروان به ایران تاکید کرد: «به‌زودی این نیروهای امنیتی عملیات‌ را برای بازپس‌گیری مناطق ازدست‌رفته فراه آغاز می‌کنند.»

درهمین حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مدعی شده است که شهر فراه مرکز ولایت فراه به تصرف این گروه در‌آمده و والی و شماری از نیروهای امنیتی تسلیم طالبان شده‌اند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا