آذربایجاناجتماعیایران

تجاوز به ۳ دختر معلول در یک مرکز نگهداری اورمیه؛ مدیرکل بهزیستی: دلیل محکمه پسندی وجود ندارد

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی در خصوص تجاوز به سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری شهرستان اورمیه، مدعی شد دلیل محکمه پسندی وجود ندارد.

سعید فریور، مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی در خصوص تجاوز به سه دختر معلول در یکی از مراکز نگهداری شهرستان اورمیه، مدعی شد: «از همان ابتدا نسبت به بررسی موضوع از طریق نیروی انتظامی و قوه قضاییه اقدام شده است ولی تاکنون دلیل محکمه پسندی در این زمینه ثابت نشده است.»

این ادعا در حالی مطرح است که بر اساس توئیت کمپین معلولان موضوع تجاوز به ۳ دختر معلول مربوط به حدود یک سال قبل بوده و تا کنون رسیدگی و اطلاع رسانی در این خصوص صورت نگرفته است.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از روابط عمـومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی، مدیرکل این نهاد دولتی همچنین مدعی شد که «تاکنون نیز هیچ شکایتی در این زمینه از سوی خانواده‌های ایشان به ثبت نرسیده است.»

روز دوشنبه ۱۸ مردادماه، صفحه توئیتر کمپین معلولان (کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت) از مورد آزار جنسی قرار گرفتن ۳ دختر دارای معلولیت در یکی از مراکز نگهداری اورمیه توسط خدمه، در اواسط سال گذشته خبر داد.

این کمپین ضمن ابراز نگرانی از عدم انتشار جزئیات این پرونده از سوی دادستانی و بهزیستی، در این توییت خطاب به رئیس قوه قضائیه، خواستار رسیدگی به این پرونده و اطلاع رسانی در این خصوص شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا