آذربایجانجهانسیاست

واکنش شدید آذربایجان به استقرار نیروهای جدید ارمنی در بخش تحت کنترل صلحبانان روسی

وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه ۲۰ مرداد در واکنش به استقرار نیروهای جدید ارمنی در بخش تحت کنترل صلحبانان روسی، اعلام کرد، به چنین مواردی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وزارت دفاع آذربایجان روز چهارشنبه ۲۰ مرداد اعلام کرد، در روزهای اخیر، ارمنستان با انتقال نیروهای مسلح خود به منطقه‌ای که نیروهای صلحبان روسیه به طور موقت در آنجا مستقر هستند، بیانیه سه جانبه را نقض کرده و پستهای جدیدی در نزدیک مختارکند و شوشاکند و همچنین در شرق شهرستان کلبجر و لاچین ایجاد کرده است.

آذربایجان اعلام کرد که اقدامات مناسب توسط ارتش انجام می شود و به چنین مواردی چشم‌پوشی نخواهد کرد.

وزارت دفاع آذربایجان می‌گوید، این اقدامات به دنبال دستور غیرمسئولانه و تحریک آمیز آرشاک کاراپتیان، وزیر دفاع جدید ارمنستان مبنی بر استفاده از زور در ارتش ارمنستان به هر طریقی، صورت می گیرد.

پیش‌تر، داوید تونایان، وزیر دفاع سابق ارمنستان نیز با یک دکترین نظامی تحریک آمیز موسوم به “جنگ های جدید، سرزمین‌های جدید” اظهارنظر کرده بود که سرنوشت این دکترین و خود تونیان در جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ برای همگان مشخص است.

مطابق مفاد توافق سه جانبه، امضا شده توسط رئیس جمهور آذربایجان، رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰، نیروهای حافظ صلح فدراسیون روسیه باید به موجودیت نیروهای مسلح ارمنستان در سرزمین های آذربایجان، جایی که موقتاً مستقر هستند، پایان دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا