اجتماعیایرانسلامتی و زندگی

ورود به استان های شمالی ایران محدود شد

در پی گسترش بیماری کرونا در ایران، ورود و خروج به استان های گیلان و مازندران محدود شده است.

در پی گسترش بیماری کرونا در ایران و افزایش شمار قربانیان این بیماری به 124 تن، ورود و خروج به استان های گیلان و مازندران محدود شده است.

سرهنگ حسین محمدپور، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان در مورد محدودیت تردد به این استان گفته است: از ساعت 10:30 دقیقه امروز جمعه ورود خودروها به استان ممنوع شده است.

وی افزود: ورود خودروها از مبادی ورودی به استان به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی و غذایی و امدادی ممنوع شده است.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا» ارسلان زارع، استاندار گیلان نیز پنجشنبه شب در نشست مقابله با ویروس کرنا با بیان این که محدودیت‌های شدیدی در ورود به این استان اجرا خواهد شد، عنوان داشت: این موضوع به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است؛ البته چنانچه معدود افرادی هم که ناگزیر به ورود به استان هستند غربالگری می شوند و اگر دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.

استان گیلان از کانون های اصلی شیوع ویروس کرونا در ایران است و بر اساس آخرین اظهارات رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، 424 تن در این استان به کرونا مبتلا و چندین تن نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

از سوی دیگر مرکز مدیریت راه‌های ایران نیز اعلام کرده که آزادراه تهران – شمال مسدود است و از مسافران خواسته به استان های شمالی سفر نکنند.

خبرگزاری «مهر» نیز با اعلام اینکه تمامی محورهای ورودی مازندران برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس بر روی مسافران بسته شده، از نظارت شدید بر ورودی‌های این استان خبر داده است.

حسین حسن‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ممنوع بودن ورود به این استان از پیش در سطح وسیعی اعلام شده است، گفته که ورود به مازندران به هیچ وجه امکان پذیر نیست .

تاکنون ابتلای 301 نفر به کرونا در مازندران تایید شده و ویروس کرونا در این استان نیز قربانی گرفته است.

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ظهر امروز جمعه درباره آخرین آمار مربوط به شیوع ویروس کرونا، ابتلای 4 هزار و 747 نفر و فوت 124 نفر بر اثر این بیماری در سراسر ایران را تایید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا