آذربایجانجهانسیاست

وزارت خارجه آذربایجان: “۶۲ نفر اسیر جنگی نیستند”

سرویس مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در مورد بیانیه سخنگوی اتحادیه اروپا در مورد آزادی سربازان ارمنی بیانیه‌ای صادر کرد.

“اینکه سخنگوی اتحادیه اروپا در مورد آزادی پنج سرباز ارمنی اظهارنظر کرد، جای تعجب دارد. دیلقم عسگروف و شهباز قلی‌اف، گروگان های آذربایجانی نزدیک به ۷ سال توسط ارمنستان اسیر شدند و اتحادیه اروپا بی تفاوت ماند.”

“ما می خواهیم تأكید كنیم که چطور می‌شود در جریان عملیات نظامی اخیر، كه ارمنستان با استفاده از موشك های اسمرچ غیرنظامیان آذربایجانی را هدف قرار داده، بیش از ۱۰۰ غیرنظامی و در کل بیش از ۴۰۰۰ آذربایجانی را در طول جنگ کشت، اتحادیه اروپا تاكنون هیچ بیانیه ای صادر نکرد.”

“ما می خواهیم به اتحادیه اروپا یادآوری کنیم که ۶۲ نفر که به عمداً به مناطق آزاد شده آذربایجان نفوذ کرده بودند، اسیر جنگی نیستند. آنها سربازان ارمنی هستند که پس از امضای بیانیه سه جانبه در مورد توقف جنگ، تقریباً ۲۰ روز پس از پایان جنگ به آذربایجان اعزام شده اند. آنها به مناطق ارتش آذربایجان حمله کردند. در نتیجه اقدامات تروریستی انجام شده توسط این گروه تروریستی، نیروهای آزربایجانی توران علی‌اف، راحل اکبروف، حاجی‌رضا رضایف، راغب عزیزوف کشته و یک غیرنظامی سیمور رضایف نیز به شدت زخمی شد.”

“این افراد طبق قوانین بشردوستانه بین المللی یا هیچ کنوانسیونی اسیر جنگی محسوب نمی شوند. مطابق با قوانین مربوطه جمهوری آذربایجان، این افراد مرتکب اقدامات تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و تحقیقات آنها در جریان است.”

“مخاطب قرار دادن آذربایجان از سوی یک مقام اتحادیه اروپا به این شکل، غیرقابل قبول است. آذربایجان فقط روابط برابر را می پذیرد. هرکسی که بخواهد از این طریق با آذربایجان گفتگو کند، پاسخ کافی دریافت می کند.”

“ما می خواهیم یادآوری کنیم که این رویکرد یک جانبه و استاندارد دوگانه می تواند به روابط اتحادیه اروپا با آذربایجان آسیب برساند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا