آذربایجان

وزارت دفاع آذربایجان: تاکنون ۲ هزار و ۳۰۰ سرباز ارمنی کشته و یا زخمی شدند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد از زمان آغاز درگیری‌ها در جبهه قره‌باغ و آغاز ضدحملات آذربایجان ۲۳۰۰ سرباز ارمنی کشته و یا زخمی شدند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد تا امروز چهارشنبه ۹ مهرماه: «۱۳۰ تانک و خودروی زرهی، بیش از ۲۰۰ سامانه توپخانه‌ای و موشکی، حدود ۲۵ سامانه پدافند هوایی، شش مقر فرماندهی و دیدبانی، ۵ انبار مهمات، ۵۰ سلاح ضد تانک و ۵۵ خودروی زرهی نیز منهدم شد.»

 

وزارت دفاع آذربایجان تصاویر جدیدی از نبرد با نیروهای ارمنستان که در مسیر روستای توناشن در آغدره متمرکز شده بودند را منتشر کرد. این وزارتخانه گفت که گردان ۲ هنگ ۷ لشکر ۱۰ خط‌شکن ۱ ارتش ارمنستان در توناشن پس از آتش‌بار سنگین ما از فرماندهی درخواست کمک فوری کرد. نیروهای ذخیره ای که به کمک آمده بودند توسط ما رویت و با آتش‌بار منهدم شدند.

در همین حال، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان اظهار داشت: «تنها شرط آذربایجان عقب‌نشینی ارمنستان است و در صورت عقب‌نشینی درگیری‌ها متوقف ‌خواهد شد.»

او تصریح کرد: «با عملیات موفقیت‌آمیز، مناطق استراتژیک را از اشغال ارمنستان آزاد کردیم. دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند ما را از این سرزمین خارج کند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا