آذربایجان

تجهیزات جنگی ارمنستان که امروز منهدم شدند

وزارت دفاع آذربایجان امروز چهارشنبه ۹ مهرماه اعلام کرد که با شکستن خطوط دفاعی ارتش ارمنستان در بخشی از جبهه قره‌باغ، به پیشروی‌های جدیدی دست یافته‌اند.

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: «امروز تا ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی، دو واحد سامانه موشکی ضد هوایی «او‌اس‌ای-ای‌کا‌ام» (اوسا)، یک راکت انداز بی‌ام-۲۱، چهار راکت انداز گراد بی‌ام-۲۱، 4 دستگاه توپ دی-۲۰، ۱۶ فروند تانک، ۱ دستگاه خودروی جنگی پیاده و ۲ کامیون با پرسنل آن توسط واحدهای ارتش آذربایجان منهدم شدند.»

در بیانیه‌ای دیگر همچنین اعلام شد: «پرسنل گردان دوم هنگ ۷ خط‌شکن لشکر ۱۰ سپاه یکم ارتش ارمنستان با تلفات سنگین از منطقه فرار کرده و مقر ۵ همین لشکر در منطقه آغدره زیر آتش‌بار ارتش آذربایجان قرار گرفت.

وزارت دفاع آذربایجان گفت که عملیات انهدام و پاکسازی نیروهای محاصره شده ارمنستان در مسیر آغدره و ترتر توسط توپخانه ارتش آذربایجان در حال انجام است.

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، نیروهای ارمنی که از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی تلفات زیادی را متحمل شده‌اند، قادر به سازماندهی و انتقال کشته ها و زخمی های خود به پشت جبهه نیست.

در بیانیه ای دیگر اعلام شد که امروز چهارشنبه ۹ مهرماه، پرچم و اسناد نبرد گردان ویژه حمله ۱۹۳، که به کمک هنگ ۶ آتشبار ارتش ارمنستان که منهدم شد، آمده بود، در جریان نبردها در مسیر آغدره (ماداگیز) به دست نیروهای آذربایجان افتاد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا