اجتماعی

وزیر اول اسکاتلند بار دیگر بر همه پرسی برای «استقلال» و جدایی از انگلیس تاکید کرد

پس از آنکه «استقلال طلبان» اسکاتلندی توانستند در انتخابات روز پنجشنبه انگلیس اکثریت مطلق آراء را در این منطقه از آن خود کرده و از ۵۹ کرسی اسکاتلند، ۴۸ کرسی را تصاحب شوند، «نیکلااسترجن» وزیر اول اسکاتلند بر حق مردم این منطقه به برگزاری «همه‌پرسی استقلال» پافشاری کرد و گفت: بوریس جانسون نمی‌تواند خلاف میل مردم عمل کند.

پس از آنکه «استقلال طلبان» اسکاتلندی توانستند در انتخابات روز پنجشنبه انگلیس اکثریت مطلق آراء را در این منطقه از آن خود کرده و از ۵۹ کرسی اسکاتلند، ۴۸ کرسی را تصاحب شوند، «نیکلااسترجن» وزیر اول اسکاتلند به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هشدار داد که باید به همه پرسی «جدایی اسکاتلند از انگلیس» احترام گذاشته و تصمیم‌گیری در اینباره را به مردم واگذار کند.

 

به گزارش رویترز، «نیکلااسترجن» وزیر اول اسکاتلند به بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هشدار داد که نمی‌تواند بدون خواست اسکاتلند این منطقه را در ذیل حاکمیت انگلیس نگه دارد.

گفتنی است جانسون که حزبش در انتخابات روز پنجشنبه اکثریت آراء را کسب کرد، با امکان برگزاری همه پرسی دیگری برای استقلال اسکاتلند مخالفت کرد.

استقلال طلبان و جدایی خواهان اسکاتلندی در انتخابات روز پنجشنبه اکثریت مطلق آراء را در این منطقه از آن خود کردند و نتایج بهتری نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۷ کسب کردند. آنها توانستند ۴۸ کرسی از ۵۹ کرسی اسکاتلند در مجلس بریتانیا را از آن خود کنند.

استرجن در پاسخ به مخالفت جانسون گفت: اگر وی فکر می‌کند «نه» گفتن به این مسئله خاتمه می‌دهد کاملا اشتباه می‌کند. دوام انگلیس فقط با اجماع نظر ممکن است و اگر جانسون از پادشاهی متحد بریتانیا مطمئن است، پس باید به این مورد (همه پرسی) هم اطمینان داشته باشد و تصمیم‌گیری را به مردم واگذار کند.

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا