اجتماعی

وزیر بهداشت دولت ایران موضوع «جاسازی قرص» در کیک‌ها را «امنیتی» اعلام کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران موضوع جاسازی قرص در کیک‌ها را «امنیتی» و هدف آن را «تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی» عنوان کرد.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران موضوع جاسازی قرص در کیک‌ها را “امنیتی” و هدف آن را “تشویش اذهان عمومی و تخریب صنعت غذایی” اعلام کرد.

 

 

به گزارش خبرگزاری «ایرنا» وی افزود: موارد جاسازی قرص در کیک ها در بیرون از چرخه تولید و توزیع رسمی بوده است و همکاران ما در حوزه‌های امنیتی و اطلاعاتی در حال پیگیری موضوع هستند.

 

وزیر بهداشت ایران تاکید کرد: هیچ مورد مسمومیت ناشی از مصرف این کیک ها تاکنون نداشته ایم و به زودی جزییات بیشتری از عوامل شبکه این اقدام به مردم اعلام می شود.

 

این در حالی است که اواخر هفته گذشته تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی منتشر شد.

 

طی روزهای اخیر مراجعه برخی دانش آموزان به مراکز درمانی در پی مسمومیت خبر ورود کیک های آلوده به آذربایجان غربی را قوت بخشیده است.

رسانه ها از مراجعه 18 دانش آموز در اورمیه به یکی از بیمارستانهای این شهر به دلیل مسمومیت در اثر استفاده از کیک های آلوده به قرص گزارش داده و اخباری از مسمومیت برخی دانش آموزان در سه شهرستان اشنویه، سردشت و پیرانشهر نیز منتشر شد.

 

بهروز دهقان، رئیس مرکز بهداشت چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان نیز گفته که انبار یکی از کارخانه‌های مشهور ساخت کیک و شکلات که بیش‌ از 30 هزار کیک مشکوک به حاوی قرص در این شهرستان بوده تا بررسی‌های دقیق پلمپ شده است.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا