اجتماعیایران

وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در گلستان؛ دست‌کم ۲۲ نفر مصدوم شدند

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس ریشتر  ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد روز دوشنبه ۱۷ شهریور شهرستان رامیان واقع در شرق استان گلستان را لرزاند.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۱ درجه در مقیاس ریشتر  ساعت ۲ و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد روز دوشنبه ۱۷ شهریور شهرستان رامیان واقع در شرق استان گلستان را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زلزله در ۶۱ کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان، ۱۸۹ کیلومتری ساری، ۹ کیلومتری شهرستان آزادشهر و ۱۰ کیلومتری شهر خان‌ببین اتفاق افتاد.

شدت زمین لرزه به حدی بوده که شهرهای استانهای همجوار از جمله مازندران، سمنان و خراسان‌شمالی احساس کردند.

پس از وقوع این زمین‌لرزه مردم رامیان و روستاهای اطراف وحشت زده از خانه‌های خارج و به‌دلیل نگرانی از وقوع پس‌لرزه‌ها و یا ادامه زمین‌لرزه در خیابان‌ها به سر برده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور از مصدومیت ۵ تن درپی زلزله رخ داده در رامیان استان گلستان خبر داد.

مجتبی خالدی با اشاره به وقوع زلزله در شهرستان رامیان استان گلستان گفت: درپی این زلزله پنج تیم ارزیاب از اورژانس به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز به ایرنا گفته که مصدومان این زلزله تا ساعت ۴ و ۲ دقیقه بامداد تعداد ١٠ نفر (هفت نفر روستای قورچای و ٣ نفر روستای الهادی) گزارش شده و در مسیر روستاهای الهادی و ویرو کوه ریزش کرده و تردد فقط با خودروهای کمک دار مقدور است.

فرماندار رامیان با اعلام زخمی شدن ۲۲ نفر در این زلزله گفت: «۸ نفر از مصدومان زمین‌لرزه بامداد امروز در این شهرستان به مراکز درمانی منتقل و حدود ۱۴ نفر نیز در محل به‌صورت سرپایی درمان شدند.»

حمیدرضا چوبداری اعلام کرده که مصدومیت‌های شهروندان در این زمین‌لرزه به خاطر فرار در هنگام زلزله بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان خسارت‌ منازل مسکونی را در روستای قورچای و بعد از آن ویرو داشتیم.

به گفته فرماندار رامیان بر اساس برآورد اولیه، به ۳۵ تا ۴۰ واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است. ارزیابی دقیق توسط کارشناسان بنیاد مسکن در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا