ایرانجهان

پاکستان نقاطی را در خاک ایران، در اطراف سراوان هدف قرار داد؛ مقام استانداری: هفت غیر ایرانی کشته شدند

معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان می‌گوید در حمله موشکی پاکستان به یک روستای مرزی در داخل خاک ایران «هفت غیر ایرانی» کشته شده‌اند.

این حملات تلافی‌جویانه پاکستان به اطراف سراوان کمتر از دو روز پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به «دو مقر گروه جیش‌العدل» در خاک پاکستان انجام شده است.

به گزارش مهر به نقل از علیرضا مرحمتی، «ساعت ۴.۵ صبح (پنج‌شنبه، ۲۸ دی‌ماه) صدای چند انفجار در محدوده شهرستان سراوان به گوش رسید که پس از بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم پاکستان یکی از روستاهای مرزی ایران را با موشک مورد هدف قرار داده است.»

این مقام استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: «در این حمله سه زن و چهار کودک غیر ایرانی کشته شده‌اند.»

علیرضا مرحمتی همچنین گفت: «یک انفجار نیز نزدیک شهرستان سراوان صورت گرفته که در آنجا تلفاتی نداشته‌ایم.»

نمایی از بیمارستان شهر پنجور استان بلوچستان پاکستان که مجروحان حمله موشکی ایران به آن‌جا منتقل شده‌اند

حمله موشکی ایران به پاکستان؛ اسلام‌آباد می‌گوید «حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند»

در همین زمینه رویترز و خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های اطلاعاتی پاکستان گزارش دادند که ارتش این کشور اهدافی در داخل ایران را هدف حمله قرار داده است.

یک مقام اطلاعاتی پاکستان روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش این کشور حملات را در داخل ایران انجام داده است.

این منبع ارشد اطلاعاتی پاکستان که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: «من فقط می توانم تأیید کنم که ما حملاتی را علیه گروه‌های شبه نظامی ضد پاکستانی انجام داده‌ایم که در داخل ایران حضور داشتند و مواضع آنها هدف قرار گرفت.»

یک مقام ارشد اطلاعاتی پاکستان هم به رویترز گفته است که این کشور «حملات هوایی» به مواضعی در خاک ایران انجام داده است.

سلمان مسعود، خبرنگار نیویورک تایمز در پاکستان، نیز در توییتی در شبکه ایکس از بیانیه وزارت خارجه پاکستان در این زمینه خبر داد. به گفته آقای مسعود، اهداف در عمق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری خاک ایران بوده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «پاکستان صبح امروز یک از حملات نظامی دقیق و کاملاً هماهنگ و هدفمند را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داد.»

این بیانیه مدعی شده است که تعدادی از «تروریست‌ها» در این حملات کشته شدند.

ساعاتی پیشتر گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که ارتش پاکستان حملات هوایی به مواضع «تروریست‌ها» در خاک ایران انجام داده است.

طبق این گزارش‌ها، «تلفات و خسارات سنگینی» به «جدایی‌طلبان بلوچ» وارد شده است.

کانال خبری«حال‌وش» نیز می‌گوید، بخش‌هایی از شهر سراوان هدف حمله موشکی قرار گرفته است و گفته می‌شود ساکنین این خانه‌ها زیر آوار مانده‌اند.

رسانه‌های ایران پیشتر اعلام کرده بودند که سپاه پاسداران روز سه‌شنبه با استفاده از موشک و پهپاد، «دو مقر گروه جیش‌العدل» را در خاک پاکستان هدف حمله قرار داده و آن‌ها را «منهدم» کرده است.

وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای چنین واکنش نشان داد که حمله ایران به خاک این کشور «اقدامی بی‌دلیل» بوده و منجر به کشته شدن دو کودک «بی‌گناه» و زخمی شدن سه دختر شده است.

در واکنش به این حمله، وزیر خارجه دولت موقت پاکستان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، تاکید کرد اسلام‌آباد «حق پاسخ‌گویی» به اقدام تهران در «نقض بی‌دلیل حریم هوایی» این کشور را برای خود محفوظ می‌داند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا