آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

پایان پیاده‌روی «اتحاد» بین اردبیل و آستارا؛ طبیعت‌گرد آذربایجانی مشاهدات خود را منتشر کرد

میثم جولانی، طبیعت‌گرد آذربایجانی امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد، با انتشار پستی در اینستاگرام خود خبر از پایان پیاده‌روی ۷۵ کیلومتری بین اردبیل و آستارا با پیام صلح و اتحاد، داد.

میثم جولانی، طبیعت‌گرد آذربایجانی و زندانی سیاسی سابق، امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خبر از پایان پیاده روی ۷۵ کیلومتری بین اردبیل و آستارا داده و جزئیاتی از مشاهدات خود در این پیمایش را منتشر کرد.

میثم جولانی از ظهر دیروز برای اعتراض به عوامل پشت پرده تحریکات مشکوک و تنش‌ آفرین بین دو شهر اردبیل و آستارا، پیاده روی با پیام صلح و تاکید به مشترکات تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و سیاسی از اردبیل آغاز و امروز با استقبال اهالی آستارا وارد این شهر آذربایجانی شد.

به نوشته این فعال آذربایجانی، او در طول مسیر بارها به سرنشینان خودروهایی که برای پرسیدن چرایی این حرکت و همچنین پیام پرچم آویخته شده روی کوله پشتی‌ اقدام به توقف می کردند با حوصله توضیحات کاملی ارائه کرده است.

به نوشته آقای جولانی: «مامورین یکی از پاسگاههای بین شهری با دیدن وی، او را به داخل پاسگاه دعوت و پس از شنیدن علت این پیاده روی و متن نوشته شده روی پرچم کوله پشتی، ضمن تشکر عکسهای یادگاری با وی گرفته‌اند.»

این فعال محیط زیست همچنین نوشته که در طول مسیر ۲ کیلومتری گردنه حیران، زباله‌های انداخته شده را در سه کیسه بزرگ پلاستیکی جمع کرده است.

به گفته این زندانی سیاسی سابق: «در آستارا و در استقبال شهروندان این شهر، شهروند خبرنگاری از او مصاحبه و ویدیو کلیپی تهیه کرده و عنوان داشته این ویدیو را در کانال‌های خبری شهر منتشر خواهد کرد.»

آقای جولانی شرایط پیاده‌روی را با توجه به گرمای زیاد این روزها، طاقت‌فرسا توصیف کرده که در توجه و استقبال مردم به این حرکت، سختی راه را برایش شیرین نموده است.

در روزهای گذشته نیز صفحه اینستاگرامی با نام ( astara_ardabil ) با راه اندازی کمپینی از شهروندان سراسر آذربایجان خواسته ویدیو کلیپ‌های کوتاه با شعار «اردبیل آستارا قارداشدیر ، اردبیل آستارا آذربایجاندیر» ( اردبیل آستارا برادرند، اردبیل آستارا آذربایجانند) جهت انتشار در این صفحه تهیه نمایند که مشارکت تعداد کثیری از شهروندان آذربایجانی را بهمراه داشته است.

فعالین سیاسی-مدنی آذربایجانی معتقدند تشنهای اخیر زیر نظر اتاقهای بحران که استراتژی «تفرقه بینداز – حکومت کن» را در شرایط حساس با تشدید صحنه سازی‌ها دنبال می‌کنند، ایجاد شده و اغلب هدفشان جایگزینی و جهت‌دهی موضوعات در اذهان عمومی مردم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا