ایرانویدیو

تصویری؛ آتش سوزی گسترده در پالایشگاه تهران

امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد، در نزدیکی پالایشگاه تهران دود گسترده‌ای مشاهده شده است که هنوز مسئولان مربوطه واکنشی در ارتباط با این حادثه نشان نداده اند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت و گو با خبرگزاری مهر ضمن تأیید حریق در نزدیکی پالایشگاه گفت: حریق به ما اعلام شده است، مأموران آتش نشانی در حال اعزام به محل هستند اما اینکه حریق و آتش سوزی در پالایشگاه باشد یا نزدیکی آن را هنوز اطلاع نداریم.

بامداد روز جمعه ۶ تیر ۱۳۹۹ نیز کاربران شبکه‌های اجتماعی تصاویر و فیلم‌های یک انفجار بزرگ در شرق تهران که با نور مهیبی همراه بوده را به اشتراک گذاشتند که به‌موجب نظامی بودن این منطقه، گمانه‌‌زنی‌های بسیاری را برانگیخت.

در واکنش به انتشار این تصاویر داود عبدی مدیر کل روابط عمومی وزارت دفاع آن را به «انفجار مخزن گاز در منطقه عمومی پارچین تهران» نسبت داد.

همچنین بخوانید: ایران منشأ انفجار در شرق تهران را به انفجار مخزن گاز نسبت داد

چند روز پس از آن حادثه اسوشیتدپرس در گزارشی با استناد به «عکس‌های ماهواره‌ای سنتینل ۲ (آژانس فضایی اروپا) از این منطقه» نوشت  محل انفجار پارچین نبوده است بلکه محل ذخیره گاز در نزدیکی تاسیسات موشکی خجیر بود.

همچنین بخوانید: تصاویر ماهواره‌ای از انفجار پارچین شائبه‌های تازه‌ای را برانگیخته است

اکنون، مهر می‌گوید، آتش سوزی امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد در محل پالایشگاه تهران بوده و یکی از مخازن گاز مایع پالایشگاه تهران دچار حریق شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس تهران در گفتگو با مهر اظهار کرد: «دقایقی قبل وقوع آتش سوزی در خیابان شهید رجایی، سه راه خیرآباد، پالایشگاه تهران به مرکز اورژانس کشور اعلام شد.»

سخنگوی اورژانس تهران گفت: «بیمارستان هفت تیر، فیروزگر و شهید مطهری و بیمارستان‌های جنوبی در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند و ۵۰ تخت در بیمارستان‌های جنوبی برای مصدومین احتمالی اختصاص یافته است.»

مدیر کل بحران استان تهران نیز گفت: یکی از خطوط اضطرار گاز مایع در «پالایشگاه تندگویان تهران دچار آتش‌سوزی شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا